چرا پیغام عدم دسترسی به شبکه می‌شنویم؟

احتمالا عمر سیم‌کارت به پایان رسیده استمشترکان برای تعویض سیم‌کارت به دفاتر مراجعه کنند    با پی‌گیری خبرنگار ایسنا این نتیجه حاصل شد که احتمالا از رده خارج شدن سیم‌کار‌ت‌های TCI که عمرشان به پایان رسیده علت این اختلال است و مشترکان باید برای تعویض سیم‌کارت به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنند و سیم‌کارت‌های MCI دریافت …

احتمالا عمر سیم‌کارت به پایان رسیده است
مشترکان برای تعویض سیم‌کارت به دفاتر مراجعه کنند  
 
با پی‌گیری خبرنگار ایسنا این نتیجه حاصل شد که احتمالا از رده خارج شدن سیم‌کار‌ت‌های TCI که عمرشان به پایان رسیده علت این اختلال است و مشترکان باید برای تعویض سیم‌کارت به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنند و سیم‌کارت‌های MCI دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اظهارات تعدادی از مشترکان ارسال پیامک‌ نیز در تعدادی از این سیم‌کارت‌ها و حتی در زمان‌هایی که سیم‌کارت برای برقراری ارتباط مشکلی نداشت با اختلال مواجه بود به گونه‌ای که سیم‌کارت پیامک‌ها را دریافت می‌کند اما امکان ارسال پیامک را در ساعاتی نداشتند.
بنا بر اظهار مشترکان در تعدادی از این سیم‌کارت‌ها فقط امکان مکالمه و تماس وجود دارد و امکان استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده را ندارد و حتی نمی‌توان پیامک ارسال کرد ولی پیام‌ها دریافت می‌شوند و در تعدادی دیگر برای ساعاتی ارتباط قطع شده و یا بر اساس عمر مفید سیم‌کارت و از رده خارج شدن آن به طور کلی قطع می‌شود؛ در هر حال بهتر است این دسته از مشترکان برای تعویض سیم‌کارت خود سریع‌تر اقدام کنند.
گفتنی است؛ پیش از این مسایلی از جمله نبود آنتن‌های BTS در برخی مناطق به عنوان دلایل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در مقاطع مختلف زمانی عنوان شده به عنوان مثال مدیر کل بهینه‌سازی شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا گفته بود: در برخی از مناطق تهران با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که بسیاری از آن‌ها مرتفع شده و در این زمینه به خرید چندین مکان برای نصب سایت‌های BTS اقدام کردیم تا مشکل آنتن‌دهی در این مناطق حل شود اما هم‌چنان با این موضوع مشکل داریم، ضمن آنکه شرکتی برای رفع مشکل اپراتورها در زمینه‌ی نصب آنتن‌های تلفن ‌همراه در تهران، با حضور همراه اول، ایرانسل، تالیا و شهرداری تهران تاسیس شده که نصب BTSها با قواعد خاصی انجام گیرد.
چندی پیش نیز مشکلاتی برای برخی مشترکان تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار در تهران گزارش شده بود به‌طوری که مشترکان در تماس‌های خود مدام بوق اشغال یا ممتد را می‌شنوند. این در صورتی است که خط طرف مقابل اشغال نیست و یا بعد از چند بار تکرار تماس این بوق به پیغام «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» یا «شماره مشترک مورد نظر موجود نیست» و یا «دستگاه مشترک موردنظر خاموش می‌باشد» تبدیل می‌شود. اما اگر مشترک خوش‌شانس باشد، در نهایت پس از چندین بار تلاش ارتباط برقرار می‌شود.
مسوولان مربوط در شرکت ارتباطات سیار ایران علت احتمالی این وضعیت را وجود ترافیک زیاد شبکه در آن روزها و در محدو‌ده‌هایی خاص که اینگونه مشکلات را دارند، عنوان کردند که در صورت صحت این موضوع، این اختلال باید در ساعاتی از روز افزایش و ساعات شب‌هنگام کاهش یابد، اما گزارش‌های مردمی رسیده حاکی بود که این مشکل تناوبی، در تمام ساعات روز و شب و به طور مداوم ادامه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا