جایگاه ویژه پست در چرخه توسعه کشور

به گزارش خبرنگار موبنا، رمضانعلی سبحانی فر از تقدیم اصلاحیه اساسنامه شرکت پست به هیات رییسه مجلس با بیش از ۵۰ امضاء برای رسیدگی خارج از نوبت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: اکنون اصلاحیه اساسنامه پست در نوبت طرح صحن علنی قرار دارد تا به تصویب نهایی و ابلاغ برسد. وی افزود: …

به گزارش خبرنگار موبنا، رمضانعلی سبحانی فر از تقدیم اصلاحیه اساسنامه شرکت پست به هیات رییسه مجلس با بیش از ۵۰ امضاء برای رسیدگی خارج از نوبت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: اکنون اصلاحیه اساسنامه پست در نوبت طرح صحن علنی قرار دارد تا به تصویب نهایی و ابلاغ برسد.
وی افزود: در اساسنامه جدید ضمن آنکه پست دولتی برای ارائه خدمات پایه پستی تقویت شده، اجازه ورود به اپراتورهای بخش خصوصی به منظور فعالیت در بخش پست کشور داده شده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اساسنامه شرکت پست برای تبدیل وضعیت به سازمان، اواخر سال ۱۳۹۲ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد اما با توجه به ایام بررسی لایحه بودجه در آن سال، بررسی اساسنامه به سال ۱۳۹۳ موکول شد که تا پایان سال گذشته مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.
وی ساختار حاکم در شرکت پست در طول سال های گذشته را ساختاری سنتی عنوان کرد و گفت: این گونه ساختار به طور حتم نمی تواند پاسخگوی خدمات و نقش آفرینی در بخش اقتصاد و بازار باشد لذا اتفاقات انجام شده و همچنین در حال انجام می تواند جهش بسیار مناسبی را در پست کشور ایجاد کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه، سیاست های جدید مدیریتی و تغییرات ساختاری ایجاد شده، چابک سازی در شرکت پست را به دنبال داشته است، گفت: به طور حتم اصلاح فرایندها و حذف امور موازی کاری می تواند در تسریع امور و وظایف محوله نقش بسزایی ایفا کند.
سبحانی فر، استفاده بهینه از نیروی کار انسانی، تمرکز بر سرویس های دارای ارزش افزوده، راه اندازی خدمات جدید پستی و همچنین توسعه بازار و گسترش قرارداد همکاری با بخش های مختلف را از دیگر نتایج اصلاح ساختار و حذف فرایندهای موازی در شرکت پست عنوان کرد.
وی با یادآوری اینکه شرکت پست تا سال ۱۳۹۲ شرکتی زیان ده بوده است، گفت: این شرکت با سیر تحول مناسب و اقدامات موثر موفق شد در سال ۱۳۹۳ از بحران اقتصادی عبور کند.
نایب رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با اشاره به اینکه مطابق با مصوبه مجلس اساسنامه جدید پست جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد که با توجه به این اساسنامه پس از تصویب نهایی تحولات بیشتری را در پست کشور شاهد باشیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا