نصب سیستم کنترل هوشمند ثبت تخلف در بزرگراه های تهران

به گزارش سازمان خبری موبنا حجت الله بهروز با بیان اینکه نصب سیستم کنترل هوشمند ثبت تخلف در بزرگراه های تهران از سال ۸۵ آغاز شده است، اظهار داشت: این سیستم امسال در پنج بزرگراه نیایش، صیاد شیرازی، صدر، بابایی و امام علی اجرا شد. با حل مشکلات اجرایی و افزایش تکنولوژی های مورد نیاز، …

به گزارش سازمان خبری موبنا حجت الله بهروز با بیان اینکه نصب سیستم کنترل هوشمند ثبت تخلف در بزرگراه های تهران از سال ۸۵ آغاز شده است، اظهار داشت: این سیستم امسال در پنج بزرگراه نیایش، صیاد شیرازی، صدر، بابایی و امام علی اجرا شد. با حل مشکلات اجرایی و افزایش تکنولوژی های مورد نیاز، در بزرگراه شیخ فضل الله نوری نیز تا پایان امسال نصب می شود.
وی افزود: اجرای این طرح باعث کاهش تشخیص غلط تخلف شده تا جایی که از ۳۰۰ هزار برگه جریمه ارسال شده در منازل تاکنون حتی یک شکایت نیز نداشته ایم .
بهروز گفت: طرح سیستم کنترل هوشمند ثبت تخلف در بزرگراه ها به ویژه بزرگراه نیایش، درصد تصادفات منجربه فوت را به صفر رساند و ۵۰ درصد از تصادفات منجر به جرح را کاهش داده است. این سیستم همچنین دامنه امنیت بزرگراه ها را ارتقا داده است و با اعلام ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر سرعت مجاز، میزان آلایندگی ها، از بین رفتن انرژی و تولید گرما توسط خودروهای عبوری در بزرگراه ها با سرعت های بالا یا پایین را سنجیده و کاهش می دهد.
وی گفت: این طرح به خودروهای با سرعت بالا که گازهای آلاینده بیشتری تولید می کنند یا خودروهای با سرعت پایین که با گرفتن ترمز به تولید گرما و مصرف انرژی بیشتر دامن می زنند، را نیز دربرخواهد گرفت.
۱۲۸/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا