تردید در تایید معامله بلوکی مخابرات

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، سهام شرکت مخابرات ایران در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سالی که گذشت طی چند نوبت به بخش خصوصی واگذار شد و در اخرین و مهم ترین اقدام انجام گرفته ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت در پنجم مهرماه سال جاری به کنسرسیوم توسعه اعتماد …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، سهام شرکت مخابرات ایران در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سالی که گذشت طی چند نوبت به بخش خصوصی واگذار شد و در اخرین و مهم ترین اقدام انجام گرفته ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت در پنجم مهرماه سال جاری به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین فروخته شد.
از آن زمان تاکنون به دلیل شبهات وارد آمده در مورد بخش خصوصی و یا دولتی بودن این کنسرسیوم ، بارها مساله تایید این واگذاری مطرح شده ، اما هیچ زمان نتیجه قاطع و مشخصی از سوی مسوولان داده نشده است. 
شورای رقابت یکی از نهادهایی است که واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران را دچار شبهاتی اعلام کرد و بررسی آن را در دستور کار قرار داد. تاکنون از سوی این شورا رسما خبری مبنی بر تایید و یا عدم تایید این واگذاری منتشر نشده اما اخبار غیر رسمی از تایید عرضه سهام شرکت مخابرات ایران توسط این شورا خبر داده اند.
روز گذشته جمشید پژویان رییس شورای رقابت در گفت وگو با موبنا این خبر را تایید نکرد و اعلام کرد که چگونگی وضعیت بررسی معامله سهام مخابرات توسط شورای رقابت را تشریح خواهد کرد و گفت: باید تایید معامله مخابرات به صورت رسمی توسط رییس این شورا اعلام شود.
اما این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشضته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در یک نشست مطبوعاتی رسما از تائید معامله ۵۱ درصدی سهام مخابرات توسط شورای رقابت، خبر داد.
در این میان هنوز مشخص نیست که مرجع رسمی برای اعلام تایید و قطعیت معامله شرکت مخابرات کیست و در این بین تنها سهامداران شرکت مخابرات ایران هستند که به فعالیت خود بدون در نظر گرفتن اظهار نظرهای مختلف ادامه می دهند.
توجه به این نکته نیز لازم است که گزارش سازمان بازرسی کل کشور و گزارش کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد واگذاری شرکت مخابرات ، به شورای رقابت ارایه شده بود تا با رعایت تمام جوانب در مورد قانونی بودن و به خصوص رقابتی بودن معامله مخابرات در این شورا تصمیم گیری شود.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا