مرکز آموزش مخابرات افغانستان افتتاح می‌شود

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی درخواست وزیر ارتباطات افغانستان از اتحادیه جهانی مخابرات برای کمک به نوسازی و احداث مرکز جدید آموزش مخابرات این کشور، این موضوع در اجلاس این اتحادیه مطرح شد. پس از طرح موضوع از سوی ITU، در یک توافق نامه سه …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی درخواست وزیر ارتباطات افغانستان از اتحادیه جهانی مخابرات برای کمک به نوسازی و احداث مرکز جدید آموزش مخابرات این کشور، این موضوع در اجلاس این اتحادیه مطرح شد.
پس از طرح موضوع از سوی ITU، در یک توافق نامه سه جانبه میان اتحادیه جهانی مخابرات، ایران و افغانستان، ایران مسوول اجرای این پروژه شد. 
این مرکز از محل منابع مالی در نظر گرفته شده برای کمک‌های ایران به افغانستان و با تلاش پیمانکاران ایرانی ساخته و اجرایی شده است.عملیات نوسازی و احداث این مرکز به کمک ایران و تحت نظارت اتحادیه جهانی مخابرات، انجام شده است.
تهیه لوزام و تجهیزات و همچنین راه اندازی آزمایشگاه جدید مخابرات و ویدئو کنفرانس این مرکز که از سوی ایران تأمین شده نیز از دیگر پروژه هایی است که به بهره‌برداری خواهد رسید. مساحت کل ساختمان‌های مرکز آموزش مخابرات افغانستان شامل بازسازی دو ساختمان و احداث سه ساختمان، حدود ۱۰ هزار متر مربع و حجم مالی این پروژه بیش شش میلیون دلار است.

۱۱۷/۱۵
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا