بازیافت ۸۰ درصدی گوشی های نوکیا در ۸۵ کشور جهان

“الیزابت تونگی”، روز سه شنبه در تهران برنامه های توسعه پایدار و زیست محیطی این شرکت را تشریح کرد و گفت: برنامه هایی که نوکیا در زمینه بازیافت مواد دارد، از مراحل اولیه کارگیری مواد خام بر حداقل تاثیرگذاری بر محیط زیست متمرکز است. ۸۰ درصد موارد تشکیل دهنده گوشی های موبایل قابلیت بازیافت دارند و این …

“الیزابت تونگی”، روز سه شنبه در تهران برنامه های توسعه پایدار و زیست محیطی این شرکت را تشریح کرد و گفت: برنامه هایی که نوکیا در زمینه بازیافت مواد دارد، از مراحل اولیه کارگیری مواد خام بر حداقل تاثیرگذاری بر محیط زیست متمرکز است. ۸۰ درصد موارد تشکیل دهنده گوشی های موبایل قابلیت بازیافت دارند و این امر به  مصرف بهینه انرژی در مراحل توسعه محصولات، کمک شایانی می کند. اعمال قوانین توسعه پایدار در زنجیره تامین کنندگان و بسته بندی محصولات نیز ادامه دارد.
وی افزود: بازیافت گوشی های نوکیا که در پنج هزار مرکز خدمات پس از فروش این برند صورت می گیرد، تنها مختص مدل ها نوکیا نمی باشد و کاربران گوشی های برندهای دیگر نیز می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
تونگی با اشاره به عدم بازیافت گوشی های تلفن همراه در ایران گفت: این پروژه در دستور کار قرار دارد و بعد از بررسی های نهایی، در ایران آغاز می شود.
مدیرروابط عمومی نوکیا ادامه داد: نوکیا به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های موبایل و داشتن یک میلیارد کاربر در سراسر جهان همواره در تلاش بوده ضمن تمرکز بر توسعه پایدار در تمامی جنبه های عملیاتی، تولیدی و خدماتی، علاوه بر پیشتاز بودن در صنایع تلفن همراه، در صدر شرکت های پایدار جهان باشد.
وی در ادامه این نشست خبری گفت: ما همواره به جهانی اندیشیده ایم که درآن افراد ضمن برقراری ارتباط با یکدیگر، بتوانند در ایجاد توسعه پایدار مشارکت داشته باشند.
تونگی تصریح کرد: استراتژی نوکیا، برای کاهش مصرف انرژی و برنامه هایی مانند “the power of WE”، بیان کننده اعتقاد نوکیا به قدرت گام های کوچکی است که یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا می توانند برای آفرینش تغییرات بزرگ جهانی در زمینه حمایت از  محیط زیست بردارند.
وی با اشاره به هدف های مشخص نوکیا برای توسعه پایدار گفت: نوکیا اولین شرکتی است که در کاهش مصرف انرژی از هنگام شارژ صرفه جویی کرده است. نوکیا درنظر دارد تا سال ۲۰۱۰ میلادی،  ۱۸ درصد از دی اکسید کربن را با صرف انرژی های طبیعی نسبت به سال ۲۰۰۶ کاهش دهد.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا