محدودیتی برای واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، محمد روح الهی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، به تشریح عملکرد مخابرات استان تهران در یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: امسال ۴۷۰ هزار فیش تلفن ثابت در استان تهران فروخته شده که نسبت به سال گذشته یکصد هزار تقاضا افزایش یافته است.وی گفت:به طور میانگین روزانه ۱۴۰۰ …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، محمد روح الهی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، به تشریح عملکرد مخابرات استان تهران در یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: امسال ۴۷۰ هزار فیش تلفن ثابت در استان تهران فروخته شده که نسبت به سال گذشته یکصد هزار تقاضا افزایش یافته است.
وی گفت:به طور میانگین روزانه ۱۴۰۰ فیش تلفن ثابت در استان فروخته می شود و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۷/۴۴ می باشد که حدود یک واحد درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر شش میلیون و ۴۴۰ هزار شماره در استان مشغول به کار است، اظهار داشت: تعداد خطوط مشغول به کار تلفن ثابت در سال گذشته شش میلیون و صد هزار خط تلفن بوده است. هم اکنون هیچ گونه محدودیتی برای واگذاری تلفن ثابت در استان وجود ندارد و ۴۷۰ هزار شماره در  ۱۱ ماهه  گذشته از سوی مشترکان تهران در خواست داده شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد:در شرایط فعلی تقاضای مانده مهمی برای واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد ولی در مناطق محدودی ممکن است  واگذاری به روز صورت نگیرد که این مناطق شناسایی شده و این مشکل بر طرف می شود.
وی در ادامه در باره تشریح واگذاری اینترنت پرسرعت در استان تهران گفت: مطابق با برنامه تنظیم شده، سال گذشته مخابرات ۱۰۰هزار پورت اینترنت خریداری کرد که از اوایل بهمن ماه واگذاری آن در دو منطقه ۸ و ۲ آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال چند منطقه دیگر ازاستان تهران تحت پوشش قرار گیرد. براساس برنامه یزی صورت گرفته واگذاری صدهزار پورت اینترنت پرسرعت باید در تمام مناطق انجام شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: منطقه کرج از جمله مناطقی است آماده واگذاری اینترنت پرسرعت درآن منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه توزیع اینترنت پرسرعت بین تمامی مناطق  تهران عمل مشکلی است، اظهار داشت: سرعت مشترکان خانگی  ۱۲۸ کیلوبایت و برای غیرخانگی محدودیتی  بیش ازاین سرعت وجود ندارد. سال آینده به صورت انبوه حدود ۶۵۰ هزار پورت وارد شبکه می شود.
روح الهی تلفن ثابت اعتباری بر روی بسترIP ایجاد می شود که این پروژه بعد از واگذاری ۶۵۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت در دستور کار مخابرات قرارمی گیرد.
وی در تشریح وضعیت سرویس پیامک تلفن ثابت گفت: در حال حاضر ارتباط این سرویس بین خط ثابت به ثابت فعال است ولی عمده بازار پیش بینی شده  برای این سرویس ارسال پیام کوتاه از خط ثابت به همراه بوده که مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد.هم اکنون این مشکلات بر طرف شده و تجهیزات خریداری شده ولی  هنوز بین  اپراتور توافق نهایی حاصل نشده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران درباره تغییر تعرفه ها تصریح کرد: تعرفه ها از طریق سازمان تنظیم مقررات تعیین و تکلیف می شود .در شرایط حاضر هیچگونه تغییر تعرفه ای به شرکت مخابرات ابلاغ نشده و تغییر تعرفه ای در حوزه های مخابراتی اعمال نشده است.
روح الهی خاطر نشان کرد: امکان تغییر خطوط مشترکان در صورت بروز مزاحمت های تلفنی فراهم شده است.
وی افزود: مصوبه دیتابیس مشاغل روی سامانه ۱۱۸ به مخابرات اعلام شده به نحوری که امکان  ارائه سرویس به مشاغلی را که  در ۱۱۸ به ثبت رسیده اند فراهم شده است.
به گفته وی درصورتیکه ایجاد دیتا بیس مشاغل بر روی سامانه ۱۱۸ به نتیجه برسد امکان توسعه این سامانه وجود دارد.
وی افزود: مذاکراتی با شرکت ها و صاحبان مشاغل صورت گرفته شده که در صورت تمایل  می توانند از طریق این دیتا بیس  نسبت به معرفی شرکت ،شغل و خدمات خود اقدام کنند.
وی باره ترافیک بالای ۱۱۸ گفت:ترافیک این سامانه  همیشگی نیست و محدود به برخی ایام می شود که اپراتورها برنامه ویژه ای برای این زمان  ها در نظر نگرفته اند.
روح الهی گفت:  شیفت  پرسنل  ۱۱۸ طوری  تنظیم شده که در اوج ترافیک  به ارائه خدمت  بپردازند.
مدیر عامل شرکت مخابرات بیشترین دغدغه این شرکت را در سال آینده  ارائه سرویس بر بستر IP  دانست و گفت:  کشش بازار در این زمینه مناسب است وامیدواریم بتوانیم  شبکه مناسبی را  برای ارائه سرویس ها آماده کرده و سرویس مطبوع با پشتیبانی مناسب ارائه دهیم.
۱۱۷/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا