گوشی‌های دوست محیط زیست

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از گرین موبایل، در این گزارش به عجیب ترین گوشی های مفهومی و دوستدار طبیعت که در طول سال گذشته رونمایی شد، می پردازیم. Zeri Phone گوشی Zeri توسط پائول فریگوت طراحی شده و به سیستم ترموالکتریک و فیزوالکتریک مجهز است. این گوشی به یک ژنراتور برق تجهیز …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از گرین موبایل، در این گزارش به عجیب ترین گوشی های مفهومی و دوستدار طبیعت که در طول سال گذشته رونمایی شد، می پردازیم.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Zeri Phone

گوشی Zeri توسط پائول فریگوت طراحی شده و به سیستم ترموالکتریک و فیزوالکتریک مجهز است. این گوشی به یک ژنراتور برق تجهیز شده که می تواند در دماهای مختلف الکتریسیته و گرما تولید کند. این گوشی به سیم های فلزی که در بخش پارچه ای داخل آن به هم تنیده شده مجهز شده است.
همچنین گوشی Zeri هنگامی که داخل جیب قرار نمی گیرد، با تجهیز به سیستم فیزوالکتریک با ژنراتورهای شبیه مو و جریان هو،ا الکتریسیته تولید می کند و شارژ می شود.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Leaf

گوشی Leaf توسط آناستازیا ژارکوا طراحی شده و نامش از ظاهر عجیب آن گرفته شده که دقیقا شبیه برگ درختان است. در ساخت گوشی Leaf از مواد طبیعی و نوعی پلاستیک دوستدار طبیعت استفاده شده و برای کاربردهای مختلف طراحی شده است.
به گفته طراح این گوشی، Leaf یک رایانه کوچک است که به یک صفحه کلید لیزری مجهز است و امکان دسترسی به اینترنت را در هر زمان فراهم می کند. همچنین دارای باتری خورشیدی است که با استفاده از انرژی و نور خورشید شارژ می شود.
این گوشی قابلیت اتصال به دست را دارد و به راحتی قابل حمل است. طراحی Leaf همانند دو برگ طبیعی است که به وسیله ساقه به یکدیگر چسبیده اند. یک برگ نقش صفحه نمایش را دارد و برگ دیگر صفحه کلید گوشی است.

گوشی‌های دوست محیط زیست

TOUCH WOOD

گوشی TOUCH WOOD که توسط شرکت ژاپنی NTT DOCOMO طراحی شده، با استفاده از چوب درختان ساخته شده است. این گوشی توسط شرکت های شارپ و Olympus و در پروژه احیای جنگل با عنوان: “درختان بیشتر”، ساخته شده است.
این گوشی از چوب درخت سرو ساخته شده که طرح و رنگ چوب ساختگی نیست. بلکه تمامی قطعات و همه طرح های آن طبیعی است.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Label With Green

گوشی Label With Green که توسط شائو وی هوانگ، چیایی چو، یو پی کو و چونگ کای چیانگ طراحی شده، یک گوشی مفهومی خورشیدی است که با برچسب های الکترونیکی سبز که هر کدام به منظور خاصی به کار می روند، طراحی شده است.
این گوشی از لایه های مختلفی ترکیب شده که هر کدام از لایه ها کار خاصی انجام می دهد. برای مثال یک لایه برگ مانند، نقش صفحه کلید را دارد. باتری آن هم لایه ای در میان لایه های مختلف گوشی است و برای شارژ آن باید در معرض نور خورشید قرار گیرد.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Cheers

گوشی Cheers توسط تری یی طراحی شده و شبیه بطری است. این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی است و امکان زوم لمسی را هنگام عکس گرفتن دارد. در پشت گوشی بخشی برای شارژ گوشی تعبیه شده که محفظه ای برای ریختن الکل است. این دستگاه با الکل شارژ می شود.

گوشی‌های دوست محیط زیست

N1 سونی اریکسون

N1 یک گوشی مفهومی است که توسط هیدرو طراحی شده و توسط سونی اریکسون تولید شده است. به نظر می رسد این دستگاه انرژی خود را از طبیعت می گیرد. صفحه نمایش این گوشی لمسی است و گفته می شود تمامی مواد و ابزاری که در ساخت آن به کار برده شده ۱۰۰درصد بازیافتی است. این گوشی را هم می توان در رده گوشی های سایبرشات سونی اریکسون قرار داد. هم می توان در لیست گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی واکمن گنجاند.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Sticker

گوشی Sticker که توسط لویی هسیانگ لینگ طراحی شده به منظور از بین بردن مشکلات آنتن دهی طراحی و تولید شده است.
هنگامی که از تلفن همراه استفاده می کنید و گوشی شما آنتن نمی دهد اولین کاری که می کنید خود را به کنار پنجره می رسانید تا سیگنال ها بهتر دریافت شوند. این گوشی به گونه ای طراحی شده که امکان چسبیدن به شیشه پنجره را دارد.
در ساخت این گوشی از سیلیکون استفاده شده و در پشت آن پنل خورشیدی تعبیه شده که امکان شارژ گوشی را با نور خورشید فراهم می کند و هنگامی که به شیشه پنجره چسبیده باتری آن شارژ می شود.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Mechanical Mobile

گوشی Mechanical توسط میکاییل استاوسکی طراحی شده و قابلیت شارژ شدن با چرخاندن را دارد.
این گوشی دارای حفره ای است که کاربر با چرخاندن آن می تواند باتری آن را شارژ کند. به این ترتیب گوشی Mechanical با نیروی دست و انرژی جنبشی شارژ می شود.

گوشی‌های دوست محیط زیست

Stix

گوشی Stix توسط کرن کوامکو طراحی شده است. این گوشی از سایر گوشی ها متفاوت تر است و برای کسانی که معمولا در حال جنب و جوش و ورجه وورجه هستند مناسب است.
گوشی Stix هم انرژی خود را از نیروی ناشی از حرکت جذب می کند و از جدیدترین فناوری ها در ساخت آن بهره برده شده است.
این گوشی طراحی انعطاف پذیری دارد و به شکل دستبند است که هم می توان آن را هم به دست وصل کرد و یا در اطراف گوش قرار می گیرد.
همه کلیدهای تعبیه شده بر روی آن لمسی است و از قابلیت گام شمار و سنجش ضربان قلب برخوردار است. این گوشی همچنین از GPS برای ردیابی و ارزیابی مساحت و زمان از شروع قدم زدن تا رسیدن به مقصد برخوردار است.
از دیگر ویژگی های Stix می توان به قابلیت شماره گیری صوتی و نیز امکان انعکاس شماره ها بر روی دست با استفاده از پروژکتور تعبیه شده در آن بدون حرکت تلفن بر روی گوش برخوردار است.

گوشی‌های دوست محیط زیست

۵ Year

گوشی ۵ Year توسط جیمز باربر طراحی شده و شرکت نوکیا کار تولید آن را انجام داده است.
۵ Year  یک گوشی فوق العاده مقاوم است و ۸۵ درصد موادی که در ساخت آن استفاده شده قابلیت بازیافت دارد.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا