تمايل انگليسي ها براي سرمايه گذاري در مخابرات ايران

منابع نزديک به حوزه ارتباطات کشور به خبرنگار موبنا اطلاع دادند که اپراتور “بريتيش تلکام انگلستان ” براي سرمايه گذاري در حوزه مخابرات ايران اظهار تمايل کرده است.در آستانه واگذاري سهام شرکت مخابرات ايران به بازار بورس و برگزاري مزايده انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه ، اپراتورهاي مطرح مخابراتي از کشورهاي اروپايي و آسيايي به …

منابع نزديک به حوزه ارتباطات کشور به خبرنگار موبنا اطلاع دادند که اپراتور “بريتيش تلکام انگلستان ” براي سرمايه گذاري در حوزه مخابرات ايران اظهار تمايل کرده است.
در آستانه واگذاري سهام شرکت مخابرات ايران به بازار بورس و برگزاري مزايده انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه ، اپراتورهاي مطرح مخابراتي از کشورهاي اروپايي و آسيايي به صورت مستقيم و غير مستقيم براي حضور در بازار رو به رشد ايران اظهارتمايل کرده اند.
اپراتور مخابراتي بريتيش تلكام (BT) که اپراتور شبکه مجازي تلفن همراه در انگلستان است نيز به صورت غير رسمي اعلام کرده است که قصد حضور در بازار ايران را دارد.
BT  که کار خود را از سال ۲۰۰۴ ميلادي در لندن آغاز کرده، سرويس هاي “”GPRS و GSM”” خود را از طريق شبکه اپراتور وودافون انگليس ارايه مي دهد.
اين در حالي است که تعداد کاربران تلفن همراه در انگليس تا ژوئن ۲۰۰۷ميلادي ۷۷ ميليون و ۳۳۵ هزار و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۱۲۷.۶ درصد اعلام شده است که BT در بين ۱۱ اپراتور ارتباطي فعال در اين کشور در انتهاي جدول قرار دارد.
پيش از اين اپراتورهايي چون مگافون روسيه ، اتصالات امارات و TM اينترنشنال مالزي نيز به صورت رسمي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در ايران اعلام کردند.
به نحوي که اپراتور روسي مگافون دفتر خود را درتهران افتتاح و اعلام کرد که قصد دارد ۶ ميليارد دلار در ايران سرمايه گذاري کند.
در اين بين دو اپراتور فعال کشور چين نيز آمادگي حضور خود را در پروژه هاي مخابراتي ايران اعلام کردند.
سهام مخابرات براي کشف قيمت ۲۲ خردادماه در بورس عرضه مي شود و مزايده انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه کشور نيز قرار است تا پايان نيمه اول سال جاري برگزار شود.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا