فناوری امنیتی صوتی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل سلولارنیوز، محققان دانشگاه ایالت کارولینای شمالی فناوری جدیدی ارایه کردند که قادر است صدای افراد را برای تشخیص هویت آنها مورد آزمایش قرار دهد.به گفته روبرت ردمن، پروفسور علوم رایانه در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی، پارامترهای صوتی بر اساس شکل تارهای صوتی ساخته می شوند و افرد مختلف …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل سلولارنیوز، محققان دانشگاه ایالت کارولینای شمالی فناوری جدیدی ارایه کردند که قادر است صدای افراد را برای تشخیص هویت آنها مورد آزمایش قرار دهد.
به گفته روبرت ردمن، پروفسور علوم رایانه در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی، پارامترهای صوتی بر اساس شکل تارهای صوتی ساخته می شوند و افرد مختلف تارهای صوتی متفاوتی دارند. صوت می تواند میزبان نرم افزارهایی برای تشدید امنیت و برنامه های الکترونیکی موبایل باشد.
ردمن پیش بینی می کند دولت، مراکز بهداشتی و صنایع ارتباطی، بیشترین استفاده را از این فناوری ببرند.به این ترتیب می توان از تعداد زیادی از دزدی ها و تقلب در حراست از اطلاعات جلوگیری کرد. در مدل های رایانه ای که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد، می توان صدای افراد را در پروفایل های صوتی مقایسه کرد.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا