افزایش نجومی فروش گوشی های لمسی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد فروش گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی در سال ۲۰۱۰ با ۹۶.۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۰۹ به ۳۶۲.۷ میلیون دستگاه برسد. بر اساس این گزارش تعداد گوشی های فروخته شده مجهز به صفحه نمایش لمسی در …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد فروش گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی در سال ۲۰۱۰ با ۹۶.۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۰۹ به ۳۶۲.۷ میلیون دستگاه برسد. بر اساس این گزارش تعداد گوشی های فروخته شده مجهز به صفحه نمایش لمسی در سال ۲۰۰۹ به ۱۸۴.۳ میلیون دستگاه رسید.
پیش بینی می شود گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی تا سه سال آینده ۵۸ درصد کل فروش گوشی های تلفن همراه را تشکیل دهند.انتظار می رود در بازارهای توسعه یافته چون آمریکای شمالی و شرق اروپا فروش گوشی های هوشمند ۸۰ درصد کل گوشی ها را شامل شود.
به گفته روبرتا گوسا، تحلیلگر ارشد گارتنر، گوشی های دارای صفحه نمایش لمسی حتما گوشی پیشرفته ای نیستند. امروزه بسیاری از گوشی هایی که در رده گوشی های متوسط قرار می گیرند از صفحه نمایش لمسی برخوردارند. بسیاری از شرکت ها گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی با قیمت ارزان راهی بازار کرده اند.
از آنجا که قابلیت های تلفن های همراه افزایش می یابد کاربران درک بیشتری از چگونگی ارتباط و تعامل و استفاده از این گوشی ها می یابند. فروشندگان دستگاه های تلفن همراه روی فناوری های لمسی تمرکز کرده اند و به سوی استفاده از رابط های کاربری روی آورده اند که برای گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی به سادگی شخصی سازی شوند.
 تولید کنندگان تلفن همراه در حال تمرکز بر افزایش مهارت های نرم افزاری گوشی هایشان هستند. فناوری صفحه نمایش های لمسی خازنی روی تلفن های همراه با موفقیت گوشی آیفون اپل در بازار موبایل به اثبات رسید. گوشی های خازنی نسبت به گوشی های مقاومتی پاسخ پذیری بیشتری دارند و سریع تر عکس العمل نشان می دهند و روش تعاملی بهتری را برای کاربران فراهم می کنند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا