رکوردشکنی همراه اول در منطقه برای جذب مشترک

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، هم اکنون شمارمشترکان دائمی همراه اول به ۵/۱۶ میلیون نفر رسیده  و بیش از ۲۰ میلیون نفر نیز از سیمکارت اعتباری این اپراتور استفاده می کنند و این در حالی است که طبق برنامه ، اپراتوراول باید شمار سیم کارت های واگذار شده خود را تا پایان سال …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، هم اکنون شمارمشترکان دائمی همراه اول به ۵/۱۶ میلیون نفر رسیده  و بیش از ۲۰ میلیون نفر نیز از سیمکارت اعتباری این اپراتور استفاده می کنند و این در حالی است که طبق برنامه ، اپراتوراول باید شمار سیم کارت های واگذار شده خود را تا پایان سال ۸۸ – پایان برنامه چهارم توسعه – به ۳۸ میلیون سیم کارت برساند.
به همین دلیل چندی پیش نیز رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از فروش فوق العاده سیمکارت های اعتباری همراه اول برای رسیدن به مرز ۳۸ میلیون مشترک خبر داده بود و اعلام کرد اپراتور اول طرح فروش فوق العاده سیمکارت توسط این شرکت را برای جهش در جذب مشترک درنظر گرفته است.
این اپراتوراز ابتدای سال ۸۸ با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده درصدد افزایش شمار مشترکان از ۳۱ میلیون به ۳۸ میلیون مشترک بوده است.
البته قانون بودجه سال ۸۸ ، همراه ‌اول را ملزم به واگذاری سه میلیون سیمکارت کرد. اما برنامه های داخلی این شرکت واگذاری هفت میلیون سیمکارت در سال جاری بود. به همین دلیل این اپراتور فروش ویژه سیمکارت های دوقلو یا خانواده را در دستورکار قرار داد و با عرضه بسته دو سیمکارته ۱۵ هزار تومانی شمار مشترکان خود را با یک جهش به اهداف برنامه چهارم توسعه نزدیک کرد.
هم اکنون اپراتور اول از نظر تعداد مشترکان نه تنها در منطقه رتبه اول را از آن خود کرده بلکه در کشور نیز از اپراتو دوم تلفن همراه پیش است و همچنان یکه تاز این بازار است.
اپراتور دوم تلفن همراه هم طبق پروانه فعالیت خود باید در مدت ۱۵سال حدود ۱۶ میلیون مشترک جذب کند که طبق اطلاعات غیررسمی منتشره ، این اپراتور تاکنون حدود ۵/۱۴میلیون سیمکارت واگذارکرده است .
 اپراتور سوم تلفن همراه که هنوز فعالیت خود را رسما آغاز نکرده، با توجه به میزان سهم اپراتورهای قبلی فعال در بازار ایران موظف به جذب مشترک است.
اپراتور سوم تلفن همراه قراردادی ۱۵ ساله دارد و پیش‌بینی شده که ۱۷میلیون مشترک تلفن همراه جذب کند که از این تعداد شش میلیون در حوزه تلفن همراه و ۱۱میلیون در حوزه دیتا خواهد بود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا