ترافیک بین‌المللی برای کشور بسیار گران است

قیمت‌هایی که به ما می‌دهند بالاتر از عرف جهانی است    مهدی اخوان – معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرورت تسریع در آوردن دیتاسنتر‌ها به داخل کشور گفت: ترافیک بین‌المللی برای کشور بسیار گران است و …

قیمت‌هایی که به ما می‌دهند بالاتر از عرف جهانی است    
مهدی اخوان – معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرورت تسریع در آوردن دیتاسنتر‌ها به داخل کشور گفت: ترافیک بین‌المللی برای کشور بسیار گران است و درواقع اینترنتی که استفاده می‌کنیم قیمت‌های بالایی دارد و به دلیل مسائل خاص کشور معمولا قیمت‌های که به ما می‌دهند بالاتر از عرف جهانی است.
سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: یکی از سیاست‌هایی که از قبل پیگیری می‌شد و اکنون هم تشدید شده و سرعت یافته این است که با انجام مذاکرات و متقاعد کردن سازمان‌ها، مراکز هاستیگشان را به داخل کشور بیاوریم؛ حداقل فایده این ماجرا این است که در اولین گام ترافیک بین‌الملل را به شدت کاهش می‌دهد.
وی گفت: موضوع دیگر این است که یک گام جلوتر برویم و حتی برای سایت‌هایی که باید ذاتا خارج کشور باشند و ایرانی نیستند نیز در داخل کشور یک مکانیسم cash درنظر بگیریم؛ به‌عنوان مثال سایت‌هایی داریم که بارها از طرف ایران باز شده و شاید هزاران نفر از ایران فلان خبر یا صفحه از خبرگزاری خارجی را مطالعه می‌کنند.
او تصریح کرد: این موضوع ترافیک اضافی را تحمیل می‌کند، درصورتی که ما اگر فقط یک بار و بار اولی که وارد سایت شدیم، این اطلاعات را cash کنیم و داخل کشور بیاوریم، برای درخواست نفر دوم می‌توان از سایت داخلی خودمان این اطلاعات را در اختیار قرار داد.
معاون آموزش وزارت ارتباطات در ادامه افزود: این کار ترافیک بین‌الملل را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد و اگر برای ورود یک سایت هزار بار ترافیک بین‌الملل داشته باشیم، آن را به یک بار ترافیک بین‌الملل تبدیل کردیم و بقیه به ترافیک داخل تبدیل شده و برروی اینترانت داخل کشور سوار می‌شود.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کنیم تا سهم توان داخل از بازار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزایش یابد، گفت: متأسفانه بخش زیادی از بازار این حوزه در اختیار فعالان خارجی است که در تلاشیم با اجرای طرح‌های کاربردی، سهم توان داخل را از این بازار افزایش دهیم.
او ادامه داد: یکی از راهکارهای تعریف شده که معتقدیم می‌تواند شروع خوبی برای این موضوع باشد، استفاده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا