۲۲ کیلو طلا از گوشی های بازیافتی ژاپن استخراج شد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از یویمیوری، بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، رقمی که از طلای بازیافتی در گوشی های همراه ژاپنی بازیافت شد، معادل ۷۸۴.۳۱۳ دلار برآورد شد. تعداد گوشی های بازیافتی ۵۶۷ هزار دستگاه گزارش شد. این طرح از نوامبر برای بازیافت فلزات گرانبها و نادر استفاده …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از یویمیوری، بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، رقمی که از طلای بازیافتی در گوشی های همراه ژاپنی بازیافت شد، معادل ۷۸۴.۳۱۳ دلار برآورد شد. تعداد گوشی های بازیافتی ۵۶۷ هزار دستگاه گزارش شد. این طرح از نوامبر برای بازیافت فلزات گرانبها و نادر استفاده شده در تلفن های همراه صورت گرفته است.
علاوه بر ۲۲ کیلوگرم طلا، ۷۹ کیلوگرم نقره، ۵.۶۷۰ کیلوگرم مس و دو کیلوگرم پلاتین از تلفن های همراه بازیافت شد. از تلفن های همراه اغلب به عنوان معادن شهری یاد می شود. زیرا فلزات گران بها و نادر در این دستگاه ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
کارشناسان ژاپنی معتقدند ۲۰۰ میلیون دستگاه تلفن همراه حاوی فلزات گران بها  در خانه ها و قفسه ها بدون استفاده افتاده اند. خیلی از مردم معتقدند که باید تلفن های همراه قدیمی خود را نگه دارند شاید روزی به دردشان بخورد.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا