حدود ۲ درصد از تولید ناخالص ملی باید در حوزه IT باشد

به ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فن‌آوری اطلاعات نیازمندیم عبدالمجید ریاضی – معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری بخشی سهم دولت، بخش دیگر برای بخش خصوصی و بخشی نیز سهم مردم است. او به لزوم کسب مهارت لازم …

به ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فن‌آوری اطلاعات نیازمندیم
عبدالمجید ریاضی – معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری بخشی سهم دولت، بخش دیگر برای بخش خصوصی و بخشی نیز سهم مردم است.
او به لزوم کسب مهارت لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: نکته مهم این است که مردم مهارت‌های لازم را به دست آورده و بتوانند به جای این‌که برای دریافت خدمات به صورت فیزیکی جابه‌جا شوند، از طریق شبکه با سازمان‌ها، مراکز، آموزشی، اقتصادی و یا تجاری در تماس باشند و خدمات خود را دریافت کنند.
وی گفت: اخیرا آماری که به بنده ارائه شده نشان می‌داد در سال ۸۷ شرکت سایپا در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان انواع خودروهای خود را به صورت الکترونیکی فروخته که این عدد قابل ملاحظه‌ای است که همین مقدار حجم نشان می‌دهد که ارائه خدمات از طریق الکترونیکی موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم می‌شود.
او ادامه داد: اگر قرار است کشورمان در پایان برنامه پنجم توسعه به مقام دوم در منطقه در حوزه فن‌آوری اطلاعات برسد، نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد؛ برآوردها نشان می‌دهد حدود ۲ درصد از تولید ناخالص ملی باید در حوزه فن‌آوری اطلاعات باشد که بخشی از این دو درصد سرمایه‌گذاری دولت است.
ریاضی تصریح کرد: آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه برای هر زمان ۲۰ ساله از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۵ سرمایه‌گذاری در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به گونه‌ای بوده که حداقل ۱۰ تا ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری ملی آن‌ها به غیر از بخش مسکن در این حوزه بوده است.
به گزارش ایسنا دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات پیش از این نیز با بیان این که اگر فن‌آوری اطلاعات بخواهد حرکت جدی داشته باشد، مستلزم سرمایه‌گذاری جدی است گفته بود: اگر قرار است دولت خدمات الکترونیکی ارائه دهد و بخش عمده‌ای از خدماتش به‌صورت الکترونیکی عرضه شود، معنی و مفهوم آن این است که جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مردم باید از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند و بخش کمی از مردم که توانمندی و مهارت لازم را ندارد باید بتوانند از دفاتر پیشخوان دولت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا