چرخه اقتصادی بخش فاوا به شکل روان نمی چرخد

 “مهران خوانساری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه هم اکنون برنامه پنج ساله پنجم اقتصادی کشور به صورت لایحه دولت در آمده و به مجلس ارائه شده است ، اظهار داشت: سعی صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات  تعامل با مجلس برای تغییر مفاد برنامه پنج ساله است. وی چهارسال گذشته را …

 “مهران خوانساری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه هم اکنون برنامه پنج ساله پنجم اقتصادی کشور به صورت لایحه دولت در آمده و به مجلس ارائه شده است ، اظهار داشت: سعی صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات  تعامل با مجلس برای تغییر مفاد برنامه پنج ساله است.
وی چهارسال گذشته را دوران رونق صنعت فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: در این دوران  پروژه های مختلفی از سوی دولت تعریف شد و عموم مردم برای آن سرمایه گذاری کردند. اما با رکود اقتصاد جهانی، صنعت فاوا با مشکلات عدیده مواجه شد. در شرایط فعلی به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب، شرایط کار برای عموم مردم سخت شده است.
خوانساری گفت: بهتر است دولت با توجه به قانون و مقررات تدوین شده، تسهیلاتی را برای کسب و کار ایجاد کند.
وی با بیان اینکه درایران با محدودیت و کمبود قوانین مواجه نیستیم اما متاسفانه در اجرای این قوانین با ضعف روبه رو هستیم ، افزود: با وجود ایجاد دادگاه ها و شعب مخصوص در این زمینه باز هم در اجرای قوانین ضعف هایی مشاهده می شود که  شرایط را برای فضای کسب و کار نامتعادل می کند.
به اعتقاد نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای ، تسهیلات مالی، آسان کردن فرایند ارجاع پروژه ها و ایجاد شرایط مناسب در کسب و کار می تواند انگیزه فعالیت را برای  بخش های خصوصی ایجاد کند که این موارد باید در برنامه پنجم توسعه لحاظ شود.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا