پیش تعریف ۵۰ پروژه خدمات الکترونیک در برنامه سوم توسعه قضایی

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به پیاده سازی نظام مدیریت پرونده های قضایی (CMS) در دادگستری ها اظهار داشت: در بسیاری از  دادگستری ها دفاتر کاغذی سنتی  از شعب جمع آوری شده  و حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد از پرونده ها به محض ورود اولین مدعی یا …

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به پیاده سازی نظام مدیریت پرونده های قضایی (CMS) در دادگستری ها اظهار داشت: در بسیاری از  دادگستری ها دفاتر کاغذی سنتی  از شعب جمع آوری شده  و حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد از پرونده ها به محض ورود اولین مدعی یا شاکی به دادگاه و دادسرا به صورت الکترونیکی ثبت می شود و در تهران در همان لحظه توسط مراجع ذیربط و براساس دسترسی تعریف شده در چارچوب قوانین به صورت دیجیتالی قابل رؤیت است.
وی افزایش دقت، سرعت و کیفیت رسیدگی و امکان ارایه خدمات الکترونیک برخط به مردم را از مهمترین دستاوردهای این طرح دانست و گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه پروژه هایی در دست برنامه‌ریزی یا اجرا دارد و در مورد یکسری از این برنامه ها قدم های ابتدائی برداشته شده است. به عنوان نمونه می توان به پروژه آرشیو الکترونیکی یا پروژه مرکز تماس اشاره کرد.
دکتر شهریاری ادامه داد: آنچه شفاف و واضح است این است که این پروژه ها تازه آغاز شده و شروع کار با اتمام آن متفاوت است.
وی گفت: در عرصه خدمات الکترونیک قضایی منتظر بروز یک اتفاق هستیم و آن هماهنگی و ارتباطات درون دستگاهی قوه قضائیه است. یعنی باید بین دستگاه های مختلف قوه قضاییه اعم از سازمان بازرسی ، پزشکی قانونی، سازمان زندانها، روزنامه رسمی، معاونت های مختلف و حوزه ریاست ارتباطاتی شکل بگیرد و اگر این فرایند ارتباطات در حوزه خدمات الکترونیک خوب تعریف شود مردم می توانند با این شرح و توصیف از خدمات بهره ببرند.
این مقام مسوول تصریح کرد: این ارتباطات نیازمند مطالعه و بررسی است و ما در برنامه سوم توسعه قضایی طی مطالعات انجام شده حدود ۵۰ پروژه را برای سالهای آینده پیش تعریف کرده ایم و در حال امکان سنجی هستیم و حدود ۵۰ پروژه دیگر نیز در حال تعریف است. امید می رود پس از طی این مراحل و تهیه طرح  تفصیلی و در صورت بودن امکانات و بودجه یک به یک کلید خورده و  پیش برود.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا