کنترل تلفن همراه با چشم

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از هافینگتونپست، در فناوری ارایه شده از سوی شرکت دوکومو با استفاده از چشم می توان بخشی از اعمال دستگاه را کنترل کرد.نمونه اولیه این ابزار که توسط شرکت ژاپنی NTT DoCoMo در کنگره جهانی موبایل بارسلون ۲۰۱۰ به نمایش در آمد به کاربران امکان می دهد تلفن …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از هافینگتونپست، در فناوری ارایه شده از سوی شرکت دوکومو با استفاده از چشم می توان بخشی از اعمال دستگاه را کنترل کرد.
نمونه اولیه این ابزار که توسط شرکت ژاپنی NTT DoCoMo در کنگره جهانی موبایل بارسلون ۲۰۱۰ به نمایش در آمد به کاربران امکان می دهد تلفن همراهشان را از برقراری تماس تا پخش موسیقی با حرکت چشم کنترل کنند.
بر این اساس گفته می شود الکترودهای ویژه ای بر روی دستگاه قرار داده شده که قادرند حرکات چشم را جذب کنند و برای کنترل دستگاه استفاده کنند.
چشم انسان دارای پتانسیل الکتریکی است که قطب های مثبت در قرنیه چشم و قطب های منفی در شبکیه قرار دارند و این پتانسیل الکتریکی بر اساس حرکت کره چشم تغییر می کند.
این سیستم حتی زمانی که چشم انسال بسته است کار می کند.
الکترودهای گوشی قادرند این تغییرات را بخوانند و برای ترجمه و تفسیر این اطلاعات در جهت اجرای این دستورات برنامه ریزی کنند.
به این ترتیب کاربر می تواند با حرکت چشم از راست به چپ و سپس بازگشت به سمت راست برقراری تماس را امکان پذیر کند.
کاربر می تواند با حرکت چشم به سمت راست موسیقی پخش کنند و سپس با حرکت چشم به سمت چپ موسیقی را قطع کنند.
با حرکت چشم دو بار به سمت راست صدای دستگاه هم زیاد کنند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا