بازار دایل‌آپ محفوظ می‌ماند؟

کاربران دایل‌آپ هیچ وقت کم نمی‌شوندفراگیری، ارزان و در دسترس بودن سرویس بسیار مهم است    باقر افخمی – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: با ورود اپراتورهای وایمکس بازار شرکت‌های کوچک اینترنتی برای ارائه سرویس دایل‌آپ برای کاربران جدید و …

کاربران دایل‌آپ هیچ وقت کم نمی‌شوند
فراگیری، ارزان و در دسترس بودن سرویس بسیار مهم است    
باقر افخمی – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: با ورود اپراتورهای وایمکس بازار شرکت‌های کوچک اینترنتی برای ارائه سرویس دایل‌آپ برای کاربران جدید و مبتدیان و کسانی که نیازشان با دایل‌آپ برطرف می‌شود، حفظ خواهد شد.
وی گفت: نگاهی به روند رو به رشد دسترسی به اینترنت در جوامع مختلف و به ویژه کشورهای درحال توسعه، نشان‌دهنده این است که سرویس‌های قدیمی تحت هیچ شرایطی با ارائه سرویس‌های نوین، زیاد دستخوش تحول و تغییر قرار نمی‌گیرند زیرا کاربران و کسانی که از سرویس دایل‌آپ استفاده می‌کنند بعد از مدتی و برحسب نیاز خود به سرویس ADSL روی می‌آورند.
این کارشناس ادامه داد: کسانی که از سرویس اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند وقتی دایره فعالیتشان گسترده شده و به سرویس باکیفیت و امکانات بالاتری نیاز داشته باشند، به سمت وایمکس روی می‌آورند زیرا این سرویس از طریق بی‌سیم بسیار راحت‌تر دریافت می‌شود.
به گفته افخمی باید توجه داشت که این تعداد کم یا زیاد می‌شود اما هیچ وقت از بین نمی‌رود و در جوامع صنعتی و پیشرفته نیز این حرف مصداق دارد و هنوز بسیاری از کسانی که از سرویس اینترنت استفاده می‌کنند فراگیری، ارزان و قابل دسترس بودن برایشان بسیار مهم است.
افخمی خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات دست و پاگیر موجود در ساختار کشور همیشه باعث کند شدن روند رو به رشد مواردی از جمله اینترنت شده است و از طرفی مردم در کشورمان به طور کلی هر زمان که نیازشان برطرف شود، دیگر به فکر موضوع دیگری نمی‌افتند و در همان حد از اینترنت استفاده می‌کنند که نیازشان برطرف شود.
عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرائم رایانه‌یی و اینترنتی دادگستری استان تهران گفت: کاربرانی که از دایل‌آپ استفاده می‌کنند همیشه وجود خواهند داشت ولی تعدادشان متفاوت است و باید گفت کاربرانی که از سرویس‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند هیچ وقت کاهش پیدا نمی‌کند.
این کارشناس تاکید کرد: یکی از شاخص‌های رشد جامعه علاوه بر درآمد ملی، موضوع دسترسی به اینترنت است و این باعث شده ما خیلی مواقع با مشکل مواجه شویم زیرا رشد تعدادی کاربران برایشان مهم‌تر از رشد کیفی کاربران است. بنابراین دولت باید توجه کند که علاوه بر بالا بردن تعداد آدم‌ها و کاربران کیفیت اینترنت را هم افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا