اپراتورهای بزرگ جهان به جنگ با اپل می روند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپل که با راه اندازی فروشگاه نرم افزاری خود موفقیت بزرگی به دست آوردT الگویی برای شرکت های دیگر شد تا از این اقدام تاثیر گرفته و فروشگاه های اختصاصی تاسیس کنند. برخی از شرکت ها چون اورنج، وریزون و وودافون فروشگاه‌های نرم افزاری دارند …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپل که با راه اندازی فروشگاه نرم افزاری خود موفقیت بزرگی به دست آوردT الگویی برای شرکت های دیگر شد تا از این اقدام تاثیر گرفته و فروشگاه های اختصاصی تاسیس کنند. برخی از شرکت ها چون اورنج، وریزون و وودافون فروشگاه‌های نرم افزاری دارند و تولیدکنندگانی چون ال جی، سامسونگ و سونی اریکسون، فروشگاه نرم افزاری تاسیس کرده اند. گوگل هم مانند نوکیا و اپل فروشگاهی برای عرضه برنامه های ویژه سیستم عامل اندرویید راه اندازی کرد.
 اکنون شرکت‌های آمریکایی وریزون وایرلس، AT&T، اسپرینت نکستل و تی موبایل در گروهی متشکل از ۲۴ اپراتور تلفن همراه بین‌المللی بزرگ شامل چایناموبایل، دویچه تلکام، تلفونیکا و ودافون، قصد دارند به جنگ اپل بروند. این اپراتورها می گویند با همکاری یکدیگر فروشگاهی بزرگ و آزاد در فضای مجازی به وجود خواهند آورد تا همگان بتوانند به سادگی به نرم افزارهای مورد علاقه دسترسی داشته باشند.
اپل چندی قبل مانع عرضه یکی از نرم افزارهای گوگل در این فروشگاه شد. این نرم افزار، دسترسی به خدمات VoIP را برای کاربران گوشی های آیفون ممکن می کرد. اپل در این زمینه به بهانه های مختلف متوسل شد. به نظر می رسد هراس از محبوبیت محصولات همراه گوگل، عامل اصلی این مخالفت باشد.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا