کنگره جهانی موبایل در بارسلون آغاز به کار کرد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از آرتی‌یی، امروز ۲۶ بهمن ماه، ۱۵ فوریه ۲۰۱۰، بزرگ ترین رخداد صنعت تلفن همراه در حالی آغاز شد که بحران اقتصادی تقریبا رخت بر بسته و بزرگ ترین تولید کنندگان موبایل جهان قصد دارند با معرفی جدیدترین دستگاه های خود انقلابی در روش ارتباطی مردم به وجود …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از آرتی‌یی، امروز ۲۶ بهمن ماه، ۱۵ فوریه ۲۰۱۰، بزرگ ترین رخداد صنعت تلفن همراه در حالی آغاز شد که بحران اقتصادی تقریبا رخت بر بسته و بزرگ ترین تولید کنندگان موبایل جهان قصد دارند با معرفی جدیدترین دستگاه های خود انقلابی در روش ارتباطی مردم به وجود بیاورند.
در این کنگره بزرگ جهانی تولیدکنندگانی چون سامسونگ و سونی اریکسون در بارسلون اسپانیا حاضر شده و از جدیدترین گوشی های هوشمندشان برای افزیش میزان سهمشان در بازار روبه رشد تلفن همراه رونمایی می کنند.
اما همه چشم ها امروز به مایکروسافت دوخته شده که قصد دارد از سیستم عامل ویندوز جدید خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کند.
انتظار می رود همانند سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر در این رخداد جهانی شرکت کرده و با حضور خود این رویداد بزرگ را هر چه باشکوه تر برگزار کنند.
پیش بینی می شود بیش از ۴۷ هزار نفر بازدید کننده و یک هزار و ۳۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
بر اساس گزارش Strategy Analytics فروش جهانی تلفن همراه از سه ماهه سوم سال ۲۰۰۸ درست زمانی که بحران اقتصادی آغاز شد، کاهش پیدا کرد.
اما در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ فروش گوشی در سراسر دنیا ۱۰ درصد افزایش یافت و به نظر می رسد نشانی از پایان بحران اقتصادی جهان باشد.
گوشی های هوشمند رشد پرسرعت تری در فصل چهارم ۲۰۰۹ داشتند و میزان فروش آنها ۳۰ درصد افزایش یافت.
سامسونگ و سونی اریکسون، دو شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه در بخش گوشی های هوشمند که نوکیا ، اپل، RIM پیشرو آن هستند درصدد عرضه گوشی های هوشمندی در این نمایشگاه هستند.
سامسونگ در این کنگره جهانی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با سیستم عامل Bada به نام Wave رونمایی می کند و در صدد است میزان فروش گوشی های هوشمندش را سه برابر کرده و به ۱۸ میلیون دستگاه در طول سال جاری میلادی برساند.
سونی اریکسون از سه گوشی هوشمند جدید در این نمایشگاه رونمایی می کند و قصد دارد در طول سال جاری عملکرد بهتری داشته باشد.
اگر چه در طول سال های گذشته گوشی های تلفن همراه در بارسلون در مرکز قرار می گرفتند و تمرکز بیشتر بر روی بخش سخت افزاری گوشی ها بود اما امسال به نظر می رسد تمرکز اصلی بیشتر بر روی سیستم عامل هایی همچون اندرویید گوگل و نرم افزارهایی که برای دانلود توسط گوشی های هوشمند ارایه می شود، است.
گوگل با عرضه سیستم عامل اندرویید، مایکروسافت را به چالش کشید بر این اساس مایکروسافت در صدد عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز موبایل است تا سهم از دست رفته اش را دوباره احیا کند.
گوگل هم در طول ماه گذشته به بخش سخت افزاری موبایل وارد شد و گوشی هوشمند خود به نام Nexus One را راهی بازار کرد.
امروز در ویترین سامسونگ گوشی های  S8500 Wave ،  I8520، C3200 Monte Bar، E2550 Monte Slider و B3410W به نمایش گذاشته شد.
سونی اریکسون هم گوشی های XPERIA X10 mini pro ، X10 mini و Vivaz pro را به نمایش گذاشته است.
انتظار می رود این کنگره بزرگ جهانی که تا هجدهم فوریه، ۲۹ بهمن، ادامه دارد همچون سال های گذشته پرشور برگزار شود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا