پیام کوتاه مقبول تر از سایر رسانه های جمعی است

 احمد مقدم در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری اظهارداشت: از دیدگاه اجتماعی، پیام  کوتاه  بسیار قوی و موثرتر ازسایر رسانه ها در ارتقا دانایی و توزیع تجربیات افراد جامعه  است.وی  با بیان اینکه پیام کوتاه  زمینه توزیع دانش به صورت گسترده را  فراهم می سازد، افزود: پدیده ای علمی که شاید از دید سایر رسانه های دیگر …

 احمد مقدم در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری اظهارداشت: از دیدگاه اجتماعی، پیام  کوتاه  بسیار قوی و موثرتر ازسایر رسانه ها در ارتقا دانایی و توزیع تجربیات افراد جامعه  است.
وی  با بیان اینکه پیام کوتاه  زمینه توزیع دانش به صورت گسترده را  فراهم می سازد، افزود: پدیده ای علمی که شاید از دید سایر رسانه های دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد، می تواند خلاء های انتقال دانش را به گونه دیگری پر کند.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه SMS  یا پیام کوتاه، رسانه عموم مردم است ، افزود:  پیام کوتاه  به دلیل برد وسیع به لحاظ  تعداد و کیفیت ارسال پیام، تاثیرات متفاوت تری در مقایسه با سایر رسانه ها  بر رفتارها، الگوها و دانایی های جامعه می گذارد. پیام کوتاه زمانی می تواند مفید واقع شود که فرهنگ استفاده از آن رواج پیدا کرده  و در جامعه اشاعه  داده شود. در غیر این صورت  می تواند به تهدیدی علیه هنجارهای اجتماعی تبدیل شود.
مقدم ادامه می دهد: پیام کوتاه این قابلیت را دارد که در خبررسانی  تبلیغات و معرفی خدمات جدید، مورد استفاده قرار گیرد. این شیوه ها  در جامعه ما متداول است.
 وی خاطر نشان کرد: یکی از جلوه های مصرفی شدن ابزار ارتباطی پیام کوتاه موجی است که ازلحظه تولد یک جوک داغ و دست اول ایجاد می شود و بدون توجه به ارزش های اخلاقی بی هیچ فیلتری در محتوای آن برای گروه  کثیری از کاربران ارسال می شود. در برخی شرایط استفاده نامطلوب از این رسانه تا جایی می رسد که برخی به منظور شیطنت ویا هدر دادن وقت ، آزار  دیگران، گسترش شایعات نادرست در جامعه و اختلال در امینت  روانی، از آن سود می جویند. باید با تدابیرفرهنگی و اتخاذ شیوه های  درست اجتماعی تا حد امکان مانع از این رفتار شد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا