بازار تلفن همراه به نفع قاچاقچیان است

مدیرعامل شرکت فیتکو در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه ، فعالان غیرقانونی توانسته اند حدود ۹۷ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار  گیرند.“نصرت الله شریفی” افزود: چنانچه تعرفه فعلی واردات گوشی تلفن همراه به ۱۰درصد کاهش یابد و تمامی گوشی …

مدیرعامل شرکت فیتکو در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه ، فعالان غیرقانونی توانسته اند حدود ۹۷ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار  گیرند.
“نصرت الله شریفی” افزود: چنانچه تعرفه فعلی واردات گوشی تلفن همراه به ۱۰درصد کاهش یابد و تمامی گوشی ها از کانال قانونی و گمرکات وارد کشور شود ،  میزان درآمد گمرک و نمایندگان قانونی به طور چشمگیری افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: موضوع تعرفه و نوسان آن یک پدیده اقتصادی است که نیازمند راه حل نظامی نیست. بلکه باید به راه حل های اقتصادی آن توجه شود.
مدیرعامل شرکت فیتکو ادامه داد: با شرایط فعلی ، فعالیت تمامی شرکت های واردکننده قانونی به حداقل رسیده و فضایی برای رقابت با قاچاقچیان باقی نمانده است.
به گزارش موبنا، شرکت فیتکو واردکننده گوشی های موتورولا به عنوان یکی از فعالان قانونی در حوزه بازار تلفن همراه به شمار می آید که به دلیل شرایط فعلی بازار، واردات خود را به طرز چشمگیری کاهش داده است.
از سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به ۲۵ درصد رسید و هم اکنون نیز تعرفه واردات گوشی ۲۵ درصد است. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
۱۲۹/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا