توزیع سود سهام مخابرات تا ۸ ماه آینده

سود مخابرات باید بعد از مجمع مخابرات توزیع شوددر تلاشیم مجمع زودتر از موعد مقرر برگزار شود    صابر فیضی ـ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در سال‌های قبل یک ماه بعد از برگزاری مجمع سود سهامداران حقیقی داده شد و سود سهامداران حقوقی را …

سود مخابرات باید بعد از مجمع مخابرات توزیع شود
در تلاشیم مجمع زودتر از موعد مقرر برگزار شود    
صابر فیضی ـ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در سال‌های قبل یک ماه بعد از برگزاری مجمع سود سهامداران حقیقی داده شد و سود سهامداران حقوقی را هم در طول سال توزیع کردیم یعنی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در کمتر از یک سال به ازای هر سهم دو بار سود دریافت کردند.
وی با تاکید بر اینکه سودی که به صاحبان سهام مخابرات تعلق گرفت نسبتا مطلوب بود تصریح کرد: امیدواریم و درتلاشیم که زودتر از موعد مقرر این مجمع برگزار شود چراکه سود سهامداران براساس آن توزیع می‌شود.
او با بیان اینکه پیاده‌سازی اصول خصوصی در شرکت مخابرات ایران به نفع سهامداران، مشترکان و سایر دستگاه‌های مرتبط با مخابرات ایران است، اظهار کرد:‌ بودجه سال ۸۹ شرکت مخابرات ایران باید بر اساس شرایط مالی شرکت‌های خصوصی در بورس تعیین شود، از این رو باید بودجه عملیاتی مشخص شود که هر نوع سرمایه‌گذاری مورد نیاز را با بازگشت سرمایه ۲۵ درصدی تعیین کند.
به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفته بود: تا پایان سال پیش‌بینی افزایش سود ۹ درصدی برای هر سهم مخابرات قطعی است که به بورس هم اعلام شده است؛ در جلسه هیات مدیره مخابرات ایران مواردی بررسی شد و از جمله EPS شرکت و سهامداران عمده که خصوصی هستند مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
همچنین محمد کرم‌پور – رییس سازمان تنظیم مقررات – به عنوان عضو هیات مدیره شرکت مخابرات با بیان اینکه موظفیم از منافع سهامداران حمایت کنیم و شرکت را به سوددهی برسانیم، گفته بود: بودجه یک شرکت، مانیتورینگ شرکت است و شرکت‌ها باید در تنظیم بودجه سال ۸۹ دقت کافی داشته باشند، بودجه سال ۸۹ باید به صورت پروژه‌ای تعریف شود و دارای توجیه اقتصادی و سوددهی باشد.
کرم‌پور افزوده بود: مدیریت و هیات مدیره شرکت‌ها باید نظارت کامل بر بودجه تنظیمی داشته باشند و روش‌ها و راهکارهای بهینه‌سازی هزینه‌ها را مورد بررسی قرار داده و اهداف تعیین شده را به‌طور جدی در تنظیم بودجه در نظر بگیرند.
به تاکید وی بودجه سال ۸۹ شرکت‌ها باید حداکثر تا آذرماه برای بررسی و تصویب به شرکت مخابرات ایران پیشنهاد شده و بودجه اصلاحیه سال ۸۸ باید بر اساس EPS اعلام شده تنظیم شود و استان‌هایی که تاکنون سود کافی نداشتند باید راهکارهایی برای جبران هزینه‌ها و رسیدن به EPS مطلوب ارایه دهند. شرکت‌ها باید هزینه‌ها را طوری تنظیم کنند تا با اهدافی که مجمع تعیین کرده مغایرت نداشته باشد.
اما اخیرا اعلام شد که سهامداران می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی http://saham.tci.ir و وارد کردن شماره شناسنامه در ستون نام کاربر و کد بورسی به عنوان رمز عبور، از خدمات دسترسی آنلاین به اطلاعات شامل اطلاع از میزان سود سهام، قیمت هر سهم، مقدار سهم، مقدار سهم خرید و فروش شده و سایر خدمات استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا