هشدار متخصصان به اثرات سوء ناشی از پارازیت های ماهواره ای

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا پزشکان معتقدند، امواج الکترونیکی ساطع شده از دکل های ماهواره ای نه تنها باعث بروز بیماری هایی همچون سردرد و تهوع و عوارض روحی و روانی در افراد می شود، بلکه به تازگی مشخص شده است این امواج مشکلات متعددی در سلامت کودکان و مادران باردار به همراه خواهد …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا پزشکان معتقدند، امواج الکترونیکی ساطع شده از دکل های ماهواره ای نه تنها باعث بروز بیماری هایی همچون سردرد و تهوع و عوارض روحی و روانی در افراد می شود، بلکه به تازگی مشخص شده است این امواج مشکلات متعددی در سلامت کودکان و مادران باردار به همراه خواهد داشت.
عضو هیات مدیره انجمن طب ایران در این باره گفته است، علاوه بر سردرد و شکم درد و تهوع ، بی خوابی،‌احساس شن ریزه ‌در چشم، بی اشتهایی و اختلالات عصبی از دیگر آثار سوء امواج دکل های فرکانسی ماهواره هستند که بسیاری از مراجعان ساکن اطراف این دکل ها از آن شکوه دارند. دکل های ماهواره در فواصل ایمن از محل زندگی افراد در شهرها نصب نمی شوند و این امر سبب بروز عوارض متعدد روحی و روانی و نیز جسمی در افراد شده است.
 معاون مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت نیز بر افزایش سرطان‌ در کودکان بر اثر امواج الکترونیکی، آلودگی‌هوا و تغذیه نامناسب هشدار داده است.
به گفته متخصصان ، مادران باردار ، کودکان و افراد مسن در این شرایط نباید از منازل خود خارج شوند. هنوز منبع ارسال پارازیت های ماهواره ای اعلام نشده و وزارت ارتباطات در این مورد اظهار بی اطلاعی کرده است. برخی نمایندگان مجلس در مورد این معضل هشدار داده و در حال رسیدگی به این موضوع هستند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا