گوشی های چینی متفرقه برای سلامتی کاربران مضر است

حسین پاینده مدیرعامل شرکت “پارس کامتل” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این گوشی ها فاقد استاندارد هستند. به همین دلیل استفاده مکرر از این گوشی ها برای مصرف کننده خطرناک است. واردات بی رویه گوشی های چینی بی نام و نشان فاقد خدمات پس از فروش، میزان فروش گوشی …

حسین پاینده مدیرعامل شرکت “پارس کامتل” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این گوشی ها فاقد استاندارد هستند. به همین دلیل استفاده مکرر از این گوشی ها برای مصرف کننده خطرناک است. واردات بی رویه گوشی های چینی بی نام و نشان فاقد خدمات پس از فروش، میزان فروش گوشی های صاحب نام در بازار تلفن همراه را کاهش داده است.
وی افزود: این گوشی ها به طور معمول از قیمت پایینی نسبت به گوشی برندهای معتبر برخوردار هستند و به همین دلیل مورد خرید مشتریان قرار می گیرد.
پاینده خاطرنشان کرد: مشکلات گوشی های چینی تنها گریبانگیر خریداران نبوده و شرکت های قانونی هم به دلیل افزایش عرضه این گوشی ها دچار ضررو زیان شدند.
 مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران در این باره گفت: بیشتر گوشی های چینی بی نام ونشان که به مرور زمان دچار مشکل نرم افزاری و سخت افزاری می شوند، کاربران را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.
“علی شربیانی” افزود: در ماه های گذشته عرضه گوشی های چینی با نام های متفرقه و قیمت های پایین باعث شد مشتریان از این گوشی ها استقبال کنند. اما استقبال مشتریان از این گوشی ها موقتی است. کیفیت پایین این گوشی ها و عدم ارائه خدمات پس از فروش باعث می شود خریداران تمایلی به خرید دوباره چنین گوشی هایی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: بیشترین شکایات کاربران گوشی تلفن همراه مختص به گوشی های چینی متفرقه است که به صورت قاچاقی روانه بازار می شود. عرضه گوشی های بی نام و نشان چینی که از سوی فعالان غیرقانونی با گارانتی متفرقه در اختیار مشتریان قرار می گیرد، میزان شاکیان را افزایش داده است.
شربیانی با اشاره به خرابی زودهنگام گوشی های چینی افزود: این گوشی ها فاقد لوازم جانبی بوده و در صورت خرابی، تعمیرکاران از تعمیر این گوشی ها خودداری می کنند.
مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران ادامه داد: اکثر شکایات ها از فروشگاه های عرضه کننده این نوع گوشی ها است.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا