مزایده اپراتور سوم براساس جذب سرمایه گذاری خارجی بازنگری شود

دکتر کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه خصوصی سازی واقعی زمانی تحقق می یابد که با شفافیت ، از توان داخلی و با مشارکت محدود خارجی استفاده شود ، اظهار داشت:تاخیر در اجرای پروژه اپراتور سوم زیان های زیادی همچون عدم برخورداری مردم از سرویسهای جدید و عدم …

دکتر کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه خصوصی سازی واقعی زمانی تحقق می یابد که با شفافیت ، از توان داخلی و با مشارکت محدود خارجی استفاده شود ، اظهار داشت:
تاخیر در اجرای پروژه اپراتور سوم زیان های زیادی همچون عدم برخورداری مردم از سرویسهای جدید و عدم بهره برداری از سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در کشور که از اهداف اصلی این پروژه بود را در بردارد.
وی با اشاره به عدم استفاده از توان فنی و تکنولوژیکی دنیا در کشور از اهداف این پروژه بود ، گفت: تاخیر در اجرای پروژه اپراتور سوم به انحصاری شدن خدمات نسل سوم در اپراتورهای موجود و از دست رفتن رقابت و نهایتا گران بودن خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای کشور و نیز افزایش فاصله تکنولوژیکی با دنیا منجر می شود.
معاون سابق وزیر ارتباطات که در زمان وی اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در مرکز تحقیقاتم خابرات تهیه و تدوین شد ، ادامه داد: مهمترین اقدام در حرکت به سمت استفاده از نسل سوم تلفن همراه در کشور ، تهیه اسناد مزایده اپراتور سوم توسط مرکز تحقیقات مخابرات در سال ۸۶ و انجام مزایده آن بود که به دلایل نامعلومی تاکنون متوقف مانده است.
به گزارش موبنا مزایده اپراتور سوم تلفن همراه که قراراست نسل سوم شبکه سیار را در کشور راه اندازی کند، سال ۸۷ انجام شد و کنسرسیوم تامین / اتصالات ۲۳دی ماه همان سال برنده این پروژه اعلام شد. اما وزیر ارتباطات در اردیبهشت ماه ۸۸ اتصالات را از این پروژه کنار زد و عدم اجرای تعهدات را دلیلی بر این اقدام عنوان کرد. از این تاریخ به بعد پروژه اپراتور سوم تقریبا مسکوت مانده است و شنیده ها حاکی است شرکت ایرانی تامین تله کام بدون استفاده از مشارکت خارجی، انتقال دانش فنی و با ترک مزایده قصد دارد این پروژه را اجرایی کند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا