ایجاد سرویس های جدید مخابراتی، از اولویت ها است

به گزارش خبرنگار  سازمان خبری موبنا رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات  ایجاد سرویس‌های جدیدرا  از اولویت‌ها دانست وگفت: فضا باید به گونه ای باشد که اپراتورها  به سمت نسل جدید در زمینه ظرفیت، سرعت و حجم تبادل اطلاعات  سریعتر از شبکه‌های قبلی حرکت  کنند . وی …

به گزارش خبرنگار  سازمان خبری موبنا رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات  ایجاد سرویس‌های جدیدرا  از اولویت‌ها دانست وگفت: فضا باید به گونه ای باشد که اپراتورها  به سمت نسل جدید در زمینه ظرفیت، سرعت و حجم تبادل اطلاعات  سریعتر از شبکه‌های قبلی حرکت  کنند .
وی با بیان اینکه  امروز در کشورما اپراتورهای قوی و بزرگی  فعال است  که از نظر تعداد مشترکان در سطح خوبی در منطقه  قرار دارند، اظهار داشت: در شرایط فعلی  در زمینه ضریب نفوذ  تلفن ثابت و ارتباطات سیار در سطح منطقه  جایگاه  مناسبی را به خوداختصاص داده ایم.
وی با تاکید بر اینکه  افزایش ضریب نفوذ باند پهن باید در سرلوحه‌ مسائل جا گیرد، خاطر نشان  کرد:  یکی ازمجوزهایی که در پروانه‌ها به اپراتورها و صاحبان شبکه داده شده این است که بتواند باند پهن را در اختیار کاربران سرویس‌های مختلف قرار دهند. امیدواریم در برنامه‌ی پنجم توسعه این جهش را داشته باشیم.
 وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ایران میزان تجارت الکترونیکی تا پایان سال ۸۷، یک هزار میلیارد تومان است گفت:  تجارت الکترونیک درمیان تولیدات ناخا لص داخلی حدود ۳/۰ درصد  را به خوداختصاص داده است.
به گفته وی ،تجارت الکترونیک، ارتباطات، مدیریت اطلاعات و قابلیت‌های امنیتی به سازمان‌ها و دولت و مردم اجازه می‌دهد اطلاعات و خدمات  مناسب تر، سریعتر وبا استفاده از شبکه‌های ارتباطی را به اطلاع دیگران برسانند. امروز در کشورما  به تجارت بدون کاغذ  تجارت الکترونیکی  می گویند و در این شرایط خدمات با زحمت کمتری به دست مشترکان نهایی می‌رسد.
 وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه‌ توسعه ‌فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی در برنامه‌ توسعه پنجم گفت: بر اساس این برنامه که به تایید کارگروه مدیریت IT رسیده،  حداقل ۳۰ درصد تجارت خارجی ما باید الکترونیکی انجام شود. سهم تجارت الکترونیکی در تولید ناخالص داخلی و به تعبیری مجموع تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۰۶ در جهان، ۸ هزار و ۱۰۴ میلیارد دلار است. این آمار نشان می دهد ایران در مقایسه با جهان در ابتدای مسیر  قرار دارد.
تقی پور تصریح کرد:  کاهش بوروکراسی  در کلان شهرهای بزرگ کمترین دستاوردی  خواهد بود که از تجارت الکترونیکی حاصل  می شود. هم‌اندیشی و همکاری  وزارتخانه‌های مختلف، ارگان‌های مختلف، بانک‌ها و البته فراهم‌کنندگان زیرساخت‌های مخابراتی، از نیازهای اولیه پیشرفت این حوزه در کشور است.
وی با اشاره به سیاست وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات  دراین باره گفت: قرار است خدمات ارتباطی در بخش خصوصی توسعه پیدا کند. باید از توسعه‌ زیرساخت‌های ارتباطی حمایت شود و با تصویب مقررات جدید به اپراتورها کمک کنیم خدمات پیشرفته را بهتر به مردم و صاحبان کسب و کار و دستگاه‌های اجرایی ارائه دهند.
وی کسب و کار الکترونیکی، بازاریابی الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، سامانه‌های کارت‌های هوشمند و مدیریت روابط با مشتری را حوزه‌های مرتبط با تجارت الکترونیکی دانست  و گفت: ارتقاء بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌، مزایای بهره‌گیری از تجارت الکترونیکی. استفاده از تجارت الکترونیکی بدون  توجه به  مدیریت دانش غیرممکن است.
تقی پور ایجاد سیستم بانکی روان و دقیق و تدوین نظام مالی و حقوقی را از جمله بسترهایی دانست که برای تجارت الکترونیکی مورد نیاز است.
 وی همچنین  برپذیرش اسناد الکترونیکی توسط مراجع قضایی، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی پرسرعت و مطمئن و ایجاد بسترهای مخابراتی  تاکید کرد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا