آمادگی ایران جهت همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه اینترنت

شرکت پست توانسته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد و از آن برای ایجاد سرویس‌های ارزش‌افزوده استفاده کند.به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی پور، در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی خصوصی‌سازی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:باید از این فرصت برای بهره‌برداری هرچه بیشتراز پتانیسل و همکاری‌های منطقه‌ای با هدف بهبود ارایه خدمات، …

شرکت پست توانسته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد و از آن برای ایجاد سرویس‌های ارزش‌افزوده استفاده کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی پور، در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی خصوصی‌سازی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:باید از این فرصت برای بهره‌برداری هرچه بیشتراز پتانیسل و همکاری‌های منطقه‌ای با هدف بهبود ارایه خدمات، استفاده شود، شبکه پست جهانی در دهه‌های اخیر، پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته است مرحله‌های فیزیکی را بااستفاده بهینه از فناوری، پشت سر گذارد.
وی با بیان این مطلب که شبکه‌های پستی درحال‌حاضر درهمه جای دنیا حضور دارند، خاطرنشان کرد: برهمین اساس پست به عنوان عاملی در جهت یکپارچگی ملل جهان شناخته می‌شود که براساس آمار منابع رسمی، هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد مرسوله درسطح جهان توسط ۶۰ هزار دفترپستی جابجا می‌شود اما علی‌رغم این گستردگی هنوز چهار درصد مردم جهان از خدمات پستی محروم هستند.
تقی‌پور ادامه داد: با توجه به این موضوع، باید ارایه خدمات جدید پستی با استفاده از فناوری‌های جدید به گونه‌ای فراهم شود که دسترسی همگانی به این خدمات ایجاد شود که امیدواریم برگزاری این کارگاه با تلاش کشورهای عضو ” اکو” موجب توسعه خدمات پستی، ایجاد رفاه بیشتر و مشارکت درارایه خدمات پستی میان کشورهای منطقه‌ای شود.
وی تأکید کرد: این نشست مبنای تبادل تجربیات مدیریتی در زمینه تخصصی پست است که امیدواریم بتواند به روند خصوصی‌سازی کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه همکاری فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی میان کشورهای عضو اکو را با اهمیت دانست و اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال این سازمان آمادگی خود را برای میزبانی چهاردهمین دوره اجلاس وزیران ارتباطات عضو این سازمان و همچنین پنجمین اجلاس فیبرنوری اعلام می‌کند، همچنین ایران آماده همکاری‌های گسترده در زمینه اینترنت و دوره‌های آموزشی میان کشورهای منطقه است.
درادامه این مراسم ، محمد حسن محبیان عراقی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست نیز ضمن ارایه گزارشی از دستاوردهای شرکت پست گفت: شرکت پست در حال حاضر وارد مرحله تازه ای از خصوصی سازی شده که طی آن سیاست‌گذار و مجری از هم تفکیک شده‌اند، این شرکت، در سال‌های گذشته دستاوردهای با ارزشی در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه و ایجاد ۱۵ هزار دفتر ICT شهری و روستائی و استقرار سیستم مجهز و پیشرفته چاپ تمبر شده است.
مدیر عامل شرکت پست تصریح کرد: در زمینه فناوری اطلاعات نیز موفقیت‌های ارزشمندی را به دست آورده که توسعه مدیریت و افزایش کارایی سازمانی، توسعه زیرساخت و ارایه و توسعه سرویس‌های جدید الکترونیکی از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی چاپخانه پست نیز گفت: شرکت پست ایران آماده است با عقد قرارداد و با قیمت‌های مناسب، تمبرهای مورد نیاز شرکت‌های عضو اکو را چاپ کند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا