السفیر: معادله برد – برد ایران و ۱+۵

روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه نشانه های دستیابی تهران و واشنگتن به راه حل های میانی و رضایت بخش برای طرفین هویدا شده است، تاکید کرد معادله برد – برد ایران و گروه ۱+۵ که به امضای نهایی توافق هسته ای منجر می شود، درحال تحقق است. السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت …

روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه نشانه های دستیابی تهران و واشنگتن به راه حل های میانی و رضایت بخش برای طرفین هویدا شده است، تاکید کرد معادله برد – برد ایران و گروه ۱+۵ که به امضای نهایی توافق هسته ای منجر می شود، درحال تحقق است.

السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت که « دو طرف به راه حل هایی میانی دست یافته اند که امضای توافق نهایی هسته ای را تا سه روز دیگر، موعد مقرر( پایان ماه ژوئن) یا چند روز بعداز آن ممکن می سازد.

این روزنامه لبنانی افزود: طرف های مذاکره کننده از جمله ایران و آمریکا در سال های گذشته در روند مذاکرات تلاش هایی زیاد و سرمایه گذاری های سیاسی بزرگی را انجام داده اند تا سرانجام حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای نقطه مرکزی سیاست های دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و ستون خیمه داخلی و خارجی دولت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شد.

السفیر با بیان اینکه « تفاهم لوزان سوییس مبدا توافق نهایی خواهد بود»، خاطرنشان کرد: روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم های اقتصادی با هدف بهبود زندگی میلیون ها ایرانی ، ترمیم اقتصاد ایران و جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی و پیوستن ایران به اقتصاد جهانی تلاش می کند و این بخش هایی از وعده های او در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد که اوباما به توافق هسته ای بیشتر نیاز دارد تا با یک موفقیت بزرگ یعنی امضای توافق هسته ای با ایران کاخ سفید را ترک کند.

السفیر با بیان اینکه « تحریم های علیه ایران به دو قسمت تقسیم می شود، تحریم هایی که از سوی یک طرف وضع شده و تحریم هایی که چند طرف در پشت آن قرار دارند »، نوشت که برخی تحریم های ظالمانه مربوط به برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران و برخی مربوط به ادعاهایی در باره حقوق بشر و آنچه حمایت از تروریسم خوانده شده است، می باشد.

این روزنامه لبنانی افزود: یک راه حل میانی این است که شورای امنیت تحریم های اقتصادی مربوط به پرونده هسته ای را بعداز امضای توافق هسته ای رفع کند و تنها تحریم هایی که به این پرونده ارتباط ندارند، باقی بماند.

السفیر خاطرنشان کرد: مشکل پیچیده اکنون تحریم هایی است که کنگره آمریکا وضع کرده است و بدون موافقت آن نمی توان آنها را رفع کرد.

این روزنامه در عین حال تصریح کرد: اوباما نشان داده است که عزم و اراده کافی برای استفاده از اختیاراتش به عنوان رییس جمهوری آمریکا برای رفع تحریم های اقتصادی ایران را که به ضرورت موافقت کنگره ملتزم نیست، دارد.

السفیر خاطرنشان کرد: در این صورت امکان رفع موانع مشارکت شرکت های خارجی در سرمایه گذاری در ایران و پیوستن ایران به اقتصاد جهانی برداشته خواهد شد.

* ایران حاضر به دادن چک سفید امضا نیست

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه ایران ثابت کرده است، «چک سفید امضا» نمی دهد، تاکید کرد که ایران درخواست های واشنگتن برای بازرسی تاسیاست نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای را قاطعانه رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا