استعفای رییس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات فردا بررسی می شود

شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه این جلسه فردا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار می شود ، اظهار اشت: بعد از استعفای آقای علی مطهری از ریاست کمیته تحقیق و تفحص مخابرات ، اعضای این کمیته برای بررسی استعفای ایشان باید جلسه ای تشکیل می …

شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه این جلسه فردا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار می شود ، اظهار اشت: بعد از استعفای آقای علی مطهری از ریاست کمیته تحقیق و تفحص مخابرات ، اعضای این کمیته برای بررسی استعفای ایشان باید جلسه ای تشکیل می دادند که با تصمیمات صورت گرفته مقرر شد این جلسه فردا – یکشنبه – انجام شود.
وی ادامه داد: در این جلسه نظرات و دلایل آقای مطهری در مورد درخواست استعفا شنیده شده و توجیهات ایشان به بحث گذاشته می شود تا اگر موانع در این زمینه قابل حل شدن است ایشان به فعالیت خود در این سمت ادامه دهند . در غیر اینصورت استعفای ایشان به رای گیری گذاشته می شود.
حسینی تصریح کرد: هنوز استعفای آقای مطهری از ریاست کمیته تحقیق و تفحص پذیرفته نشده و باید در مجمع به رای گذاشته شود . اما تا زمانی که این درخواست بررسی نشده ، آقای قاضی پور به عنوان نایب رییس اول ، جایگزین آقای مطهری در سمت ریاست این کمیته شده اند.
به گفته  نایب رییس دوم کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران ، این کمیته فردا به جمع بندی نهایی در مورد ریاست آن خواهد رسید.
به گزارش موبنا طرح تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات نیمه اول دی ماه سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید .اعضای این کمیته را هیاتی ۱۱نفره از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشکیل می دهند.
علی مطهری نماینده مردم شبستر به عنوان رییس این کمیته، سیدشریف حسینی نماینده اهواز و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز به عنوان نایبان این کمیته و حسین گروسی نماینده شهریار نیز به عنوان دبیرکمیته هستند.
علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری، رضا رحمانی نماینده تبریز، احمد مهدوی نماینده ابهر، بهمن اخوان نماینده تفرش، محمدرضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار، نادر قاضی پور نماینده ارومیه و سیداحمد لطفی نماینده اراک نیز در این کمیته حضور دارند.
چندی پیش علی مطهری از سمت ریاست در این کمیته استعفا کرد و مشغله های کاری را دلیل این استعفا عنوان کرد.
هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه و همچنین نحوه اجرای مناقصات و مزایده‌های چهار سال گذشته این شرکت و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌‌ها از جمله موارد مطرح شده در کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران است.
ابهامات درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح‌های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم، تاخیر در اجرای پروژه ظرفیت‌سازی شش میلیون خط تلفن همراه، شفاف‌سازی صورت‌های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات از دیگر مواردی است که در این طرح به آن اشاره شده است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا