مذاکرات ایران را تعلیق کنید

سناتور آمریکایی می‌‎گوید به دلیل مصوبه اخیر مجلس ایران و اظهارات مقامات این کشور درباره مذاکرات، دولت باراک اوباما باید گفت‌وگوهای هسته‌ای را متوقف کند. در حالی که چند روزی بیشتر به موعد ضرب‌الاجل رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی بین گروه ۵+۱ و ایران باقی نمانده و دو طرف در همین راستا رایزنی‌های خود را …

سناتور آمریکایی می‌‎گوید به دلیل مصوبه اخیر مجلس ایران و اظهارات مقامات این کشور درباره مذاکرات، دولت باراک اوباما باید گفت‌وگوهای هسته‌ای را متوقف کند.

در حالی که چند روزی بیشتر به موعد ضرب‌الاجل رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی بین گروه ۵+۱ و ایران باقی نمانده و دو طرف در همین راستا رایزنی‌های خود را تشدید کرده‌اند، یک سناتور ارشد آمریکایی توقف و تعلیق مذاکرات را خواستار شد.

«لیندسی گراهام» که چندی پیش رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرده، به شدت ناراحتی و دلخوری بسیار خود را درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای طرح الزام دولت ایران به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد.

سناتور آمریکایی گفت: «وزیر خارجه (جان) کری! اکنون زمان آن است که شما و رئیس‌جمهور (باراک) اوباما به ایرانی‌ها پیغام واضحی بدهید. یا اقدامات اخیر خود را منکر شوید و آن‌ها را انکار کنید یا اینکه ما دیگر مذاکره نمی‌کنیم».

گراهام خواسته عقلانی و اصلی ایران در مذاکرات هسته‌ای مبنی بر لغو فوری تحریم‌ها را غیرممکن خواند و چنین اقدامی را بار دیگر به موضوع غیرواقعی و مدعایی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران منوط کرد. او خطاب به دولت باراک اوباما افزود: «چطور می‌توانید تحریم‌ها را لغو کنید و به پیش بروید و به آن‌ها پیش از آنکه دقیقا مشخص شود در گذشته چه کار می‌کردند، پول بدهید؟».
وی در ادامه سخنانش که در صحن سنا مطرح شد، با ادبیاتی گزاف‌گویانه ادعاهای بی‌اساسی درباره «تقلب و دروغگویی» ایران مطرح و تاکید کرد که «ایران قابل اعتماد نیست».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا