رصدخانه الکترونیک فرهنگی استان بوشهر راه اندازی شد

به گزارش سازمان خبری موبنا این رصدخانه الکترونیک با هدف تحلیل و بررسی ارزش‏ها، نگرش‏ها – هنجارها و رفتارهای اجتماعی راه‏اندازی شده است. سید محمد حسینی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در این مراسم گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی دولت دهم ، فعالیت مراکز این چنینی برای جهت‏ گیری درست برنامه‏های فرهنگی …

به گزارش سازمان خبری موبنا این رصدخانه الکترونیک با هدف تحلیل و بررسی ارزش‏ها، نگرش‏ها – هنجارها و رفتارهای اجتماعی راه‏اندازی شده است.
سید محمد حسینی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در این مراسم گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی دولت دهم ، فعالیت مراکز این چنینی برای جهت‏ گیری درست برنامه‏های فرهنگی – هنری بسیار موثر خواهند بود.
در این مراسم حجت الاسلام محمد نصیری – مدیر مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر – نیز گفت:
مسأله‌شناسی فرهنگی و پایش جریان‏های فرهنگی تولید شده در حوزه‏های مختلف، آینده ‏نگری فرهنگی و شناسایی جریان‏ها و تدوین راهبردهای مواجهه درست با این جریان‏ها از برنامه رصدخانه الکترونیک در افق ۱۴۰۴ ایران اسلامی به شمار می‏رود.
وی افزود: بررسی، سنجش و احصاء افکار عمومی، نیازسنجی فرهنگی و اولویت‏بندی هنجارهای فرهنگی در جامعه، جمع‏آوری و تدوین نیازهای فرهنگی و به‌کارگیری آن‌ها در مهندسی فرهنگی در این رصدخانه الکترونیک دنبال خواهد شد.
نصیری ادامه داد: هدایت، آینده‏نگری، باز تعریف سویه حرکت فرهنگی کلان استان بوشهر، جهت مهندسی فرهنگی و ابلاغ سازوکارهای آن‌ها از دیگر فعالیت‌های رصدخانه الکترونیک استان بوشهر است.
این رصدخانه به عنوان پورتال فرهنگ در افق ۱۴۰۴ (www.culture1404.ir) و براساس طرح جامع مهندسی فرهنگی استان بوشهر اجرا و به بهر‏ه‌برداری رسیده است و تغییر و تحولات اجتماعی و فرهنگی این استان را اطلاع رسانی خواهد کرد.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا