فشار فوق‌العاده به دستگاه قضا در بعضی پرونده‌ها

او افزود: «در بعضی از این پرونده‌ها که وابسته به قدرت و ثروت بودند، فشار فوق‌العاده‌ای به دستگاه قضا وارد شد و آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی می‌کردند قوه‌قضائیه را تخریب کنند که ما نتوانیم به وظیفه قانونی خود عمل کنیم». او با بیان اینکه فشارهای مضاعفی بر قوه‌قضائیه وارد است، گفت: «اگر …

او افزود: «در بعضی از این پرونده‌ها که وابسته به قدرت و ثروت بودند، فشار فوق‌العاده‌ای به دستگاه قضا وارد شد و آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی می‌کردند قوه‌قضائیه را تخریب کنند که ما نتوانیم به وظیفه قانونی خود عمل کنیم».

او با بیان اینکه فشارهای مضاعفی بر قوه‌قضائیه وارد است، گفت: «اگر رسیدگی به یک پرونده به طور متعارف و از لحاظ حقوقی ٢٠٠ ساعت وقت بخواهد، گاهی بیش از ٢٠٠ ساعت وقت ما به‌خاطر فشارها و حاشیه‌سازی‌ها گرفته می‌شود به‌طوری‌که فردی چون صاحب قدرت و موقعیت است می‌گوید من باید قاضی را تعیین کنم.

در اینجا باید گفت پس استقلال قوه‌قضائیه کجا رفته است».او ادامه داد: «از اهداف دیگری که قوه‌قضائیه در این چندسال اخیر دنبال کرده این است که سعی کرده در مسائلی که به ناهنجاری‌های جامعه مربوط می‌شود وارد شود. بر اساس بند یک اصل سوم قانون اساسی، دولت ایران موظف است محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی را فراهم کند و در این مسیر مبارزه با همه مظاهر فساد و فحشا را در دستور کار خودش قرار دهد که در اینجا هم دولت و هم مجلس و قوه قضائیه مسئولیت دارند که با همه مظاهر فساد مبارزه کنند».

سخنگوی قوه قضائیه افزود: «بنابراین قوه‌قضائیه نمی‌توانست ساکت بنشیند که هر مسئول متولی کار خودش را انجام می‌دهد یا نه بنابراین در این مسیر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرد و با توجه به مقدورات و امکانات وارد این مسئله شد».معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: «در فضای مجازی در این مسیر کسانی که فساد را ترویج می‌کنند در حد امکان خودش وارد شد که متأسفانه برخی دستگاه‌ها در این حوزه همکاری لازم را نداشتند، اما قوه‌قضائیه به مقداری که ممکن بود با کسانی که در فضای مجازی مرتکب جرم می‌شدند یا فساد و فحشا را در فضای مجازی ترویج می‌کردند برخورد کرد که در این مسیر دستاوردهای خوبی حاصل شده است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا