تاخیر در بهره داری ازاپراتور سوم به نفع این اپراتور نیست

به گزارش سازمان خبری موبنا لطف الله سبوحی با بیان اینکه سازمان  تنظیم مقررات  مزایده  اپراتور سوم را خوب  برگزار کرد. اما به دلیل  نبود توافق نهایی ما بین شریک داخلی و خارجی برنده ، پرونده  اپراتور سوم بسته شد، اظهار داشت: وضعیت برنده  اپراتور سوم  خارج از سازمان توسط برخی کنسرسیوم ها در حال …

به گزارش سازمان خبری موبنا لطف الله سبوحی با بیان اینکه سازمان  تنظیم مقررات  مزایده  اپراتور سوم را خوب  برگزار کرد. اما به دلیل  نبود توافق نهایی ما بین شریک داخلی و خارجی برنده ، پرونده  اپراتور سوم بسته شد، اظهار داشت: وضعیت برنده  اپراتور سوم  خارج از سازمان توسط برخی کنسرسیوم ها در حال پیگیری است. اگر تصمیمی برای برنده این اپراتور گرفته  شود به سازمان ابلاغ  می شود و رگولاتوری به صورت قانونی پیگیری می کند.
 سبوحی گفت:  امید وار هستیم به هرروشی  که امکان پذیر است اپراتور سوم  را درحوزه تلفن همراه داشته باشیم. بازار تلفن همراه کشورمان کشش حضور اپراتور سوم را دارد و تاخیر در بهره داری ازآن از لحاظ رقابتی به نفع این اپراتور نیست.
سبوحی در تشریح  دیدگاه رگولاتوری درباره فعالیت کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و ایجاد فضایی رقابتی گفت:  سودآوری مخابرات خصوصی  باید بر اساس قانون ودر چارچوب پروانه  فعالیت آن  صورت گیرد وتمامی موارد رقابت باید رعایت  شود.
  معاون سازمان  تنظیم  مقررات گفت: مخابرات خصوصی باید فعالیت  خود را مطابق با  شرایط  رقابتی انجام دهد و سازمان نیز در این زمینه نظارت  می کند.
 سبوحی  با اشاره  به اینکه  شبکه کابلی به  صورت  انحصاری  در اختیار مخابرات است، افزود: برای جلوگیری از این انحصار راه های  جایگزینی  نظیر ارائه  پروانه وایمکس وجود دارد.
وی افزود:  اگر بخواهیم  به شبکه  سیمی توجه کنیم ، باید مقررات کافی تدوین  شود وبازار با توجه به اهداف حاکمیت تنظیم شود  وسهمیه  هایی را برای مخابرات  و سایر اپراتورهای دارای مجوز قائل شد.
 سبوحی در تشریح مزایده ترانک عمومی گفت: درکشورتقاضای بالایی از بی سیم  وجود دارد. ولی  به دلیل  محدودیت  در فضای فرکانسی پاسخگویی به این تقاضا ها امکان پذیر نیست.همچنین به دلیل  مسایل امنیتی، مجوز  استفاده از بی سیم  ارائه نمی شود.
 سبوحی گفت: سازمان برای ایجاد شبکه ترانک  عمومی به عنوان  اپراتور مجوز صادر می کند. مزایده  ترانک عمومی اعلام  و پروانه آن هم صادر شده  و مشابه  پروانه وایمکس به صورت استانی خواهد بود.
سبوحی با اشاره  به مدیریت  برطیف  فرکانس افزود: یکی از وظایف سازمان، مدیریت بر طیف و ایجاد  شرایط رقابت عادلانه است.
وی افزود: رزرو طیف فرکانسی برای اپراتورها  به اندازه نیاز آنها پیش بینی می شود و این سازمان  موظف است  شرایط عادلانه  رقابتی برای همه اپراتورها در نظر بگیرد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا