شبکه فیبر نوری ۶ شهر استان کرمانشاه قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه روز گذشته ارتباط شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و دالاهو، کنگاور، صحنه، سنقر، جوانرود، روانسر، پاوه قطع شد که مشکل فیبرنوری شهرهای غربی استان روز گذشته مرتفع شد اما بیش از ۲۴ساعت است که شش شهرستان کنگاور، صحنه، سنقر، جوانرود، روانسر و پاوه بامشکل قطعی کامل فیبر نوری مواجه‌ …

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه روز گذشته ارتباط شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و دالاهو، کنگاور، صحنه، سنقر، جوانرود، روانسر، پاوه قطع شد که مشکل فیبرنوری شهرهای غربی استان روز گذشته مرتفع شد اما بیش از ۲۴ساعت است که شش شهرستان کنگاور، صحنه، سنقر، جوانرود، روانسر و پاوه بامشکل قطعی کامل فیبر نوری مواجه‌ هستند و وضعیت ارتباطات این شهرستان کاملا ” مختل است.
براساس همین گزارش با توجه به اینکه ارتباطات مختلف از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و بسیاری از ارتباطات شبکه‌ای و بانکی دراین شهرستان‌ها از طریق فیبرنوری برقرار است، قطع حتی یک ساعت فیبرنوری سبب سرگردانی مردم خواهد شد.
این درحالی است که علی القاعده شرکت مخابرات باید دربخش زیرساخت فیبرنوری ملی و استانی از رینگ برای چنین مشکلاتی استفاده می‌کرد که درصورت قطع یک نقطه براثر حوادث و سوانح احتمالی مردم و ادارات و نهادهای عمومی با چنین مشکلاتی مواجه نباشند.
گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های فوق موید سرگردانی مردم و ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی آنان به ویژه بحث تماس‌های تلفنی خارج از شهرستان، اینترنت و شبکه‌های بانکی است.
یکی از مسئولان مخابرات استان نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تائید قطع فیبر نوری این شهرستان‌ها علت آنرا قطع فیبر نوری در شهرستان‌های روانسر و صحنه بر اثر حفاری فاضلاب عنوان کرد.
وی افزود: اکیپ‌هایی برای حل مسئله به صحنه و روانسر اعزام شده‌اند اما زمان دقیق حل مشکل مشخص نیست.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با فارس با ابراز تاسف از وضعیت به وجود آمده گفت: ارتباطات در این زمان از مهم‌ترین نیازهای روزانه مردم است که اختلال درآن به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
محمد کرمی راد افزود: نباید وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان آنقدر شکننده و ضعیف باشد که با یک مشکل کوچک ارتباط شهرهای مختلف این گونه قطع شود.
وی ادامه داد: امروز در گفتگو با معاون پارلمانی وزیر ارتباطات موضوع طرح شد و ایشان قول مساعد دادکه در سریع‌ترین زمان ممکن مسئله رفع شود و از تکرار آن جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا