شبکه مترو اترنت قم به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، بهره برداری از فاز آزمایشی شبکه مترو اترنت در استان قم به عنوان بخشی از شبکه ملی اینترنت از ۲۲ ماه گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و هشت میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری شد.عبدالمجید ریاضی – معاون وزیر ارتباطات – در گفت وگو …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، بهره برداری از فاز آزمایشی شبکه مترو اترنت در استان قم به عنوان بخشی از شبکه ملی اینترنت از ۲۲ ماه گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و هشت میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری شد.
عبدالمجید ریاضی – معاون وزیر ارتباطات – در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در این باره اظهار داشت: شبکه مترو اترنت قم به عنوان فاز آزمایشی این طرح به بهره برداری رسیده است و از این پس سایر استان ها می توانند مشابه آن را راه اندازی کنند.
وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح شبکه دیتا در استان قم در یکی از مراکز مخابراتی دارای روتر بود گفت: در زمان حاضر ، راه اندازی این شبکه ۲۹ مرکز مخابراتی استان را تحت پوشش قرار داده است.
ریاضی با بیان اینکه هسته مرکزی این شبکه در شهر قم قرار دارد و چهار مرکز را به یکدیگر متصل کرده است ، ادامه داد: هسته مرکزی این شبکه در هر مسیر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند دارد و سایر مراکز می توانند با پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه به این مرکز وصل شوند.این ظرفیت تا دو برابر نیز قابل افزایش است.
وی مورد مصرف این شبکه را برای کاربران خانگی و سازمان ها و ادارات عنوان کرد و گفت: برای این پروژه هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
شبکه مترو اترنت قم به عنوان الگو، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا ۲۰۰ هزار خط پرسرعت را به کاربران سرویس دهد و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هم که به ارتباطات پرظرفیت‌ با پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند می‌توانند از طریق فیبرنوری به این شبکه‌ متصل شوند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا