وضعیت فناوری اطلاعات باید در برنامه پنجم توسعه برجسته تر شود

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه در برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی موضوع فناوری اطلاعات خیلی مناسب دیده شده است ، اظهار داشت: عملیاتی کردن آنچه در برنامه چهارم و سوم دیده شده نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب از جانب دولت و مجلس …

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه در برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی موضوع فناوری اطلاعات خیلی مناسب دیده شده است ، اظهار داشت: عملیاتی کردن آنچه در برنامه چهارم و سوم دیده شده نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب از جانب دولت و مجلس است .
به گفته وی ایجاد زیرساخت ها و پشتیبانی قانونی و نرم افزاری باید به گونه ای باشد که بتواند برنامه  توسعه ای این حوزه را عملیاتی کند.
یوسف نژاد با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دراین حوزه باید توانمندتر شده و به تشکلات و  NGO های موجود دراین بخش توجه بیشتری شود ، تصریح کرد: دولت در تصمیم گیری های خود باید توجه به فناوری ها را به صورت واقع بینانه وموثر تنظیم کند.   
به گفته وی ، مجلس ، کمیسیون صنایع و معادن و کمیته مخابرات تاکنون اقدامات مناسبی انجام داده و پیگیریهای متعددی داشته و دراین بخش می تواند ظرفیت جدیدی را برای کمک به حوزه فناوری اطلاعات داشته باشد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تحقق دولت الکترونیک در برنامه پنجم توسعه ، افزود: باید جایگاه فناوری اطلاعات در تصمیمات ازنظر اجرایی و عملیاتی دیده شود و به جایگاهی برسیم که سطح حاکمیت دولت ارتقا  پیدا کند و بخش خصوصی توانمند بشود .
وی گفت: باید به فناوری اطلاعات کمک کرد. چرا که براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله نهادهایی است که باید فعالیت هایش واگذار شود تا توجه ویژه ای به بخش خصوصی این حوزه صورت گیرد.
یوسف نژاد با بیان اینکه بخش عمده تکالیف و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال واگذار شدن است ، خاطرنشان کرد: بخش معدوی که جنبه های حاکمیتی و مسایل مربوط به  دولت دارد در مسوولیت خود باقی می ماند و بقیه واگذار می شود. اگر وظیفه و تکلیف را بتوانیم به نحو احسن ومطلوب در قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ببینیم، می توانیم جایگاه فناوری اطلاعات را با توجه به توانمندی ها ، پتانسیلها و واقعیت ها به دست آوریم. بخش فناوری اطلاعات باید در برنامه پنجم توسعه برجسته تر از برنامه چهارم و سوم دیده شود و از تجربیات اجرای برنامه های گذشته استفاده کرد تا نقاط ضعف موجود در این حوزه پوشش داده شود.
به گفته وی استعداد بسیار بالایی در جامعه وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است و برای رسیدن به جایگاه  نخست منطقه تا سال ۱۴۰۴طبق چشم انداز بیست ساله  کشور، اهداف درستی ترسیم شده که نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب، توانمند کردن بخش خصوصی و گنجاندن تمام جوانب فناوری اطلاعات در تصمیمات اداری، صنعتی و اجرایی دولت  ، مجلس و بخش است .
۱۲۸/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا