استقلال رگولاتوری موجب جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی می شود

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ” محمود خسروی ” در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان رگولاتوری گفت: جلب اعتماد تمام دست اندرکاران فضای ارتباطات شامل اپراتورهای فعال در زمینه خدمات ارتباطی و الکترونیکی ، مصرف کنندگان این خدمات و حاکمیت با تصمیمات مستقل یکی از مهمترین رسالت های سازمان های رگولاتوری است .معاون …

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ” محمود خسروی ” در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان رگولاتوری گفت: جلب اعتماد تمام دست اندرکاران فضای ارتباطات شامل اپراتورهای فعال در زمینه خدمات ارتباطی و الکترونیکی ، مصرف کنندگان این خدمات و حاکمیت با تصمیمات مستقل یکی از مهمترین رسالت های سازمان های رگولاتوری است .
معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جهش فناوری ارتباطات در دو دهه اخیر در سطح جهانی ، اظهار داشت : در این دو دهه بازارهای انحصاری مخابرات در دنیا از بین رفته و بخش خصوصی جای خود را باز کرده است ، سازمان های رگولاتوری ( تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ) نقش اصلی را در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی و تدوین مقررات برای فعالیت این بخش را داشتند .
خسروی با اشاره به تاریخچه فعالیت سازمان رگولاتوری در ایران گفت: اساسنامه رگولاتوری در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید ، در فروردین ۱۳۸۵ رگولاتوری در ایران فقط یک اساسنامه داشت ،در حالیکه دنیا تجربه ۳۰ ساله در مورد سازمان های رگولاتوری داشت .
وی افزود: چهار سال پیش مدیران ارشد مخابرات استانها نیز از وجود سازمانی به نام تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کشور ،بی اطلاع بودند ، ولی اکنون از روستاها نیز با سازمان مکاتبه می کنند و مشکلات خود را از طریق این سازمان حل می کنند.
وی افزود: یکی از وظایف مهم رگولاتوری ، علاوه بر تنظیم مقررات ، ایجاد رقابت و دفاع از حقوق مشتری و مصرف کننده خدمات ارتباطی و الکترونیکی درحوزه مخابرات است .
رئیس پیشین سازمان رگولاتوری سپس به تشریح اقدامات انجام شده در دوران تصدی خود پرداخت و گفت: یکی از کارهای حرفه ای انجام شده در رگولاتوری تدوین چارچوب وایمکس و برگزاری مزایده وایمکس بود .
خسروی ، ایجاد بانک اطلاعات ، به روز کردن جدول ملی فرکانس و مدل انتشار امواج ، حضور موثر در کنفرانس های بین المللی ، ایجاد صورتحساب حق استفاده از فرکانس را از مهمترین کارهای انجام شده در سازمان رگولاتوری در دوران تصدی خود عنوان کرد.
وی افزود: امروزه ایران به یکی از کشورهای سازنده جهت یاب طیف در دنیا تبدیل شده که این فناوری امسال در جشنواره خوارزمی معرفی می شود .
وی با اشاره به اینکه ،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون بیش از ۱۵۰ مصوبه داشته است ، افزود: تدوین و تنظیم چارچوب پروانه اپراتور های اول بدون استفاده از مشاوران داخلی و خارجی ، دوم و سوم ، ساماندهی مجوزهای قبلی ، حل و فصل اختلافات بین اپراتورها ، ساماندهی واردات بی سیم از دیگر کارهای انجام شده در سازمان رگولاتوری در سالهای اخیر است .
وی در مورد انتصاب ” محمد کرم پور ” بعنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی ، گفت: آقای کرم پور از مدیران با سابقه وزارت ارتباطات و از اعضای موثر کمیسیون تنظمیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند که از نزدیک با جریان کار در رگولاتوری آشنا یی دارند و حضور ایشان آینده خوبی را برای سازمان نوید می دهد .
خسروی که بارها از سوی جمعیت انبوه حاضر در سالن اجتماعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تشویق قرار گرفت ،گفت: روابط عاطفی که با مجموعه همکاران خود در سازمان رگولاتوری داشتم ، خداحافظی را برای من سخت و آزار دهنده کرده و گرنه بقیه مسایل مانند پست و غیره مهم نیست .
بنا به گفته رضا تقی پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سخنرانان این مراسم بود ، بیش از ۷۰ درصد حاضران در سالن را نمایندگان بخش خصوصی تشکیل می دادند که نشانگر رابطه و تعامل مثبت بین این سازمان و بخش خصوصی بود.
گفتنی است که خسروی از سوی وزیر ارتباطات به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت منصوب شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا