تولید نسل جدید سیستم‌های BTS در کشور

محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که در ۱۰ کشور دنیا از نسل جدید سیستم‌های BTS از نوع SDR استفاده می‌شود، گفت: اپراتورهای مختلف به دلیل کارآیی این‌گونه سیستم‌ها استقبال خوبی از آن‌ها کرده‌اند و با توجه به این که همراه اول نیز در آینده نزدیک به سمت …

محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که در ۱۰ کشور دنیا از نسل جدید سیستم‌های BTS از نوع SDR استفاده می‌شود، گفت: اپراتورهای مختلف به دلیل کارآیی این‌گونه سیستم‌ها استقبال خوبی از آن‌ها کرده‌اند و با توجه به این که همراه اول نیز در آینده نزدیک به سمت نسل سوم تلفن همراه خواهد رفت بنابراین استفاده از نسل جدید این سیستم‌ها برای اپراتورها به صرفه‌تر است.
وی تصریح کرد: بر اساس قراردادی که با شرکت ارتباطات سیار ایران داریم باید ۳۵۰۰ سیستم BTS تولید کنیم که حدود ۵۰ درصد آن را تولید کرده و تحویل داده‌ایم.
مطلع افزود: با استفاده از این تکنولوژی ما تجهیزات لازم را برای اپراتور دوم و سوم داریم و خطمان آماده است بنابراین دیگر نیازی نیست که مثل گذشته تجهیزات در این زمینه مستقیما از خارج کشور وارد و خریداری ‌شود.
مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران یادآور شد: ما آماده تولید و تحویل جنس و تجهیزات مورد نیاز به اپراتور اول و دوم هستیم و مذاکراتی نیز انجام دادیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا چندی پیش خط تولید انبوه تجهیزات BTS نسل ۷۵/۲ در کارخانجات مخابراتی ایران و همزمان با سومین سفر استانی هیات دولت در شهر شیراز افتتاح شده و به گفته مسوولان این خط تولید، جزء افتخارات کشور محسوب می‌شود و اعلام شد که دولت دهم با سیاست‌های حمایتی خود از جمله ممنوعیت واردات و افزایش تعرفه وارداتی محصولاتی که در داخل تولید می‌شود از صنعت داخلی کشور حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا