مخابرات منتظر اعلام جزئیات طرح سرمایه‌گذاری از سوی تالیا است

سید احمد علمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص توسعه شبکه تالیا گفت: نظر شرکت مخابرات در خصوص توسعه شبکه تالیا این است که شبکه در چارچوب قرارداد و با لحاظ شرایط موجود در اسناد مزایده قابلیت اجرا دارد و مطابق قرارداد تا زمانی که بحث‌های مربوط به حل اختلاف، حل …

سید احمد علمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص توسعه شبکه تالیا گفت: نظر شرکت مخابرات در خصوص توسعه شبکه تالیا این است که شبکه در چارچوب قرارداد و با لحاظ شرایط موجود در اسناد مزایده قابلیت اجرا دارد و مطابق قرارداد تا زمانی که بحث‌های مربوط به حل اختلاف، حل و فصل نشده طرفین باید به تعهدات خود عمل کنند و بنابراین اجرای قراداد در قالب مفاد قرارداد قابلیت توسعه دارد.
وی در خصوص این مطلب که بنابر اظهارات مسولان تالیا، شرکت مخابرات با سرمایه‌گذاران معرفی شده از سوی تالیا مخالفت می‌کند؛ دلیل مخالفت مخابرات چیست، گفت: این طور نیست که مخابرات هر سرمایه گذاری که تالیا معرفی کند نپذیرد، بلکه ممکن است شرایطی که تالیا مطرح می‌کند قابل پذیرش نباشد که یک کمیته ۳ نفره جهت حل اختلاف شرکت مخابرات ایران و مجتمع صنعتی رفسنجان برای پروژه تالیا تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های غیردولتی مخابرات در خصوص اینکه آیا شرکت تالیا سرمایه‌ گذار جدیدی به مخابرات معرفی کرده، گفت:تالیا سرمایه‌گذاری را معرفی کرده و مخابرات نیز جزئیات طرح سرمایه‌گذاری را در خواست کرده و منتظر ارائه طرح سرمایه‌گذار برای تصمیم‌گیری است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذار فعلی، همان سرمایه‌گذاری است که چندی قبل تالیا از نزدیک شدن به مرحله نهایی مذاکرات و توافقات با این سرمایه‌گذار خبر داده بود، افزود: تالیا چندین سرمایه‌گذار خارجی معرفی کرده و مخابرات برای همه‌ سرمایه‌گذاری‌ها منتظر ارائه طرح سرمایه‌گذاری است.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های غیردولتی شرکت مخابرات تاکید کرد: شرکت مخابرات از سرمایه‌گذاری در تالیا در چارچوب قرار داد استقبال می‌کند.
علمایی در پاسخ به این سوال که این مطلب به این معنی است که تالیا چندین سرمایه‌گذار را با هم به شرکت مخابرات معرفی کرده، گفت: چندین سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند و تالیا سرمایه‌گذاران متفاوتی را معرفی کرده‌ که مخابرات نیز جزئیات طرح سرمایه گذاریهای پیشنهادی را درخواست کرده است.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های غیردولتی مخابرات در خصوص اینکه آیا جزئیات طرح سرمایه‌گذاران پیشنهادی فعلی یکی از مسائلی در کمیته ۳ نفره بررسی می‌شود خواهد بود، یادآور شد: اختلافی بر سر بحث سرمایه‌گذار بین شرکت مخابرات و تالیا نیست که این بحث بخواهد در کمیته بررسی شود.
وی در خصوص اینکه، سرمایه‌گذارهای سابقی که تالیا به شرکت مخابرات معرفی کرده و به گفته‌ مسوولان تالیا مورد پذیرش مخابرات قرار نگرفته است چه شرایط و چه مشکلی داشته‌اند نیز گفت: شرکت مخابرات تا جایی اجازه انعکاس اطلاعات تالیا را دارد که به روابط تجاری این شرکت صدمه وارد نکند و مسائلی از قبیل چه سرمایه‌گذاری، با چه میزان سرمایه‌ و چه نوع مشارکتی قصد ورود به این پروژه را دارند را باید از مجتمع صنعتی رفسنجان جست و جو کرد و بیان آن در حیطه اختیارات شرکت مخابرات نیست.
وی افزود: پس از درخواست RIC شرکت مخابرات درخواست ارائه جزئیات طرح سرمایه‌گذار را کرده و منتظر است تا جزئیات شرایط سرمایه‌گذار به شرکت مخابرات ایران به صورت مکتوب اعلام شود تا مورد بررسی جامع و کامل قرار گیرد که پس از اعلام پیشنهاد RIC برای بررسی قرارداد به قسمت‌های مختلف داده می‌شود تا اصلاحیه‌های مورد نظر برای اطلاع به تالیا انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا