تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تنظیم مقررات

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی در این مراسم به ارائه خلاصه ای از عملکرد چند ساله سازمان تنظیم مقررات پرداخت و با با اشاره به موضوعاتی چون آزادسازی و خصوصی سازی در این حوزه ، نقش رگولاتوری را در تحقق این امر ، بسیار حیاتی ارزیابی کرد .وی با تاکید بر …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی در این مراسم به ارائه خلاصه ای از عملکرد چند ساله سازمان تنظیم مقررات پرداخت و با با اشاره به موضوعاتی چون آزادسازی و خصوصی سازی در این حوزه ، نقش رگولاتوری را در تحقق این امر ، بسیار حیاتی ارزیابی کرد .
وی با تاکید بر ساماندهی فضای فرکانسی کشور که یکی از مهم ترین اهداف سازمان تنظیم مقررات بود ، گفت : مساله طیف فرکانس یکی از مسایل مهم کشور است و ارزش آن روز به روز بالاتر رفته و اهمیت خاصی پیدا می کند. بانک اطلاعاتی فضای فرکانسی کشور تکمیل و جدول ملی فرکانس بازنگری و ویرایش شده است. مدیریت مالی بر طیف فرکانس از طریق راه اندازی بیلینگ سنتر اعمال شده است.
وی با اشاره به تدوین پروانه فعالیت اپراتور اول و دوم، رومینگ بین الملل، اتصال متقابل بین اپراتورها و آیین نامه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی به عنوان اقدمات اساسی سازمان تنظیم مقررات در این چند سال گفت: بیش از ۱۲۰۰ مورد پروانه توزیع و ارایه خدمات اینترنتی توسط رگولاتوری صادر شده است. تدوین و تصویب آیین نامه SLA و تصویب آیین نامه ترافیک غیرمجاز اینترنت از دیگر اقدامات سازمان در حوزه فنآوری اطلاعات است.
رییس سابق سازمان تنظیم مقررات تجهیز و افزایش مرکز مانیتورینگ از ۲۴ به ۵۱ مرکز را از دیگر اقدامات مهم سازمان در دوره تصدی خود برشمرد.
در ادامه این مراسم دکتر محمد کرم پور نیز بر نقش ICT در جامعه امروز تاکید کرد و دنیای امروزی را محیطی صرفا تکنولوژیک ندانست و گفت: محیط دنیای امروز فلسفی- اجتماعی است و باید فناوری اطلاعات و ارتباطات جایگزین منابع زیرزمینی در حال تمام شود.
وی با اشاره به وظایف مهم سازمان تنظیم مقررات در زمینه مدیریت فضای نامبرینگ، طیف فرکانس، سرویس های ارزش افزوده و نامبرینگ IP  گفت: به حداکثر رساندن سهولت دسترسی به نظام فنآوری اطلاعات و نهادینه کردن نظارت علمی و بدون تبعیض از اصول رگولاتوری است.
معاون وزیر ارتباطات عصر حاضر را عصر IP و جامعه شبکه ای متحرک همگرا دانست و گفت: در این عصر سازمان تنظیم مقررات علاوه بر حرکت در این مسیر باید به دولت، دریافت کنندگان خدمات و اپراتورها به عنوان ذینفعان توجه داشته و در راستای وظایفش به آنان پاسخگو باشد.
وی بالا بردن سهم تحقیق و توسعه در حوزه ارتباطات و سازمان، شفاف سازی و سهل الوصول کردن قوانین ، تکریم ارباب رجوع و اطلاع رسانی مداوم و به موقع، نظارت دائم، داوری مناسب و ارتقای جایگاه ایران در حوزه ICT را از برنامه های آتی سازمان تنظیم مقررات برشمرد.
به گزارش موبنا مهندس محمود خسروی طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات به عنوان عضو هیات مدیره شرکت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا