همزمان با روز ملی ماهواره، سه ماهواره بومی رونمایی می شود

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در حاشیه مراسم کلنگ زنی پژوهشکده توسعه علوم و فناوری فضایی، اظهار داشت: روز ۱۴ بهمن ماه سال جاری با حضور رییس جمهوراز سه ماهواره بومی” طلوع”، “مصباح ۲” و “یامهدی”،  رونمایی  می شود.  ماهواره “مصباح ۲” …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در حاشیه مراسم کلنگ زنی پژوهشکده توسعه علوم و فناوری فضایی، اظهار داشت: روز ۱۴ بهمن ماه سال جاری با حضور رییس جمهوراز سه ماهواره بومی” طلوع”، “مصباح ۲” و “یامهدی”،  رونمایی  می شود. 
ماهواره “مصباح ۲” با تلاش مسوولان و کارشناسان پژوهشکده فضایی کشور طراحی و ساخته شده و یک ماهواره مخابراتی ا ست که در مدار پائین برای انجام کاربردهای محدود ارتباطی از جمله ذخیره و ارسال پیام، استفاده می شود. ماهواره “یا مهدی”، ماهواره ای  تجربی است که می تواند زیرمجموعه خود شامل محموله های مخابراتی و دوربین را تست کند.
 وی با تاکید به حقوق فضایی  اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه تحقیقات خوبی شده و در اکثر سازمان های منطقه ای و جهانی حضور فعال داریم. ظرفیت های خوبی در حوزه فضایی در دانشگاه های کشور وجود دارد. امیدواریم با ادامه روند همکاری این دو بخش، از ظرفیت های موجود استفاده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایستگاه های پرتاب نیز گفت: در حال حاضر ایستگاه های زمینی چه از نظر ایستگاه های کنترل و چه از نظر ایستگاه های پرتاب آماده هستند.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا