هزینه اشتغال در حوزه اطلاعات یک ‌دهم صنایع دیگر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا قمی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: ایجاد ساختار اقتصادی تشویق کننده IT ضروری بوده چراکه انجام این کار دارای ویژگی‌هایی از جمله تسهیلات مالی و حمایت‌های مالیاتی، مبارزه با دامپینگ و مساعدت برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.وی خاطرنشان …

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا قمی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: ایجاد ساختار اقتصادی تشویق کننده IT ضروری بوده چراکه انجام این کار دارای ویژگی‌هایی از جمله تسهیلات مالی و حمایت‌های مالیاتی، مبارزه با دامپینگ و مساعدت برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: تقریبا فناوری اطلاعات در تمام دنیا روی خط مسابقه قرار دارد اما آنهایی را که باید این مهم را می دانستند آن را درک نکرده‌اند.
وی ادامه داد: این بخش خصوصی فناوری اطلاعات مسئولیت و رسالت معرفی کاربرد این صنعت را یک تنه به دوش می‌کشد.
قمی ادامه داد: میزان مصیبت وارده به این صنعت زمانی افزونِ‌تر می‌شود که طی همین سال‌ها مالیاتش مانند تجارت بادآورده محاسبه شده است.
وی ادامه داد: قانون تجاری سنتی ایران نیز برای این موضوع مناسب نیست چراکه نه تنها دردی از آن نمی‌کاهد بلکه معضلی برای این مهم است.
وی ادامه داد: در این وضعیت وجود بیش از ۴۵۰ هزار محصل آی. تی از مقطع متوسط تا دانشگاه نشان از نعمتی در این حوزه دارد که غفلت از آن کفران است.
نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: وقتی ما در کشوری زندگی می‌کنیم منابع انسانی مستعد و سختکوش و در عین حال ارزان یکی از مزایای آن است باید به این باور برسیم که یکی از مزایای نسبی ما در توسعه کشور، همین توان تخصصی و مغزافزارمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا