از سال ۹۰ همه کارت هوشمند ملی می گیرند

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه وزارت ارتباطات در مورد تخصیص اعتبار به طرح کارت هوشمند ملی، پیشنهاداتی به دولت ارائه داده است ، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۸۹ برای این طرح ، ردیف اعتبار درنظر گرفته شده است.وی با بیان اینکه پس از فاز آزمایشی …

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه وزارت ارتباطات در مورد تخصیص اعتبار به طرح کارت هوشمند ملی، پیشنهاداتی به دولت ارائه داده است ، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۸۹ برای این طرح ، ردیف اعتبار درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه پس از فاز آزمایشی این طرح، عملیات اجرایی آن در تمامی استان ها از سال ۹۰ آغاز می شود ، گفت : تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مردم کشور باید بتوانند از همه کاربردهای کارت هوشمند ملی بهره ببرند.
معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات ، احراز هویت اشخاص را از جمله اولین ویژگی های کارت هوشمند ملی عنوان کرد و گفت: این کارت به عنوان کارت شناسایی بوده و هویت شخصی افراد را اعلام می کند. کارت هوشمند ملی به صورت فیزیکی به افراد ارائه می شود. اما با توجه به ویژگی های آن ، این کارت قابلیت احراز هویت به صورت الکترونیکی را نیز دارد.
وی ادامه داد: امضای دیجیتال و استفاده به عنوان کارت های بانکی ، دفترچه بهداشتی ، بیمه خدمات درمانی الکترونیکی از دیگر قابلیت های کارت هوشمند ملی خواهد بود. همچنین این کارت می تواند جایگزین کارت های متفرقه افراد شود. این کارت حدود ۵۰ هزار تومان اعتبار اولیه دارد که از آن به عنوان کیف پول الکترونیکی یاد می شود و افراد می توانند مخارج عادی روزانه خود مانند هزینه حمل و نقل شهری را از آن هزینه کنند.
به گفته ریاضی طرح کارت هوشمند ملی ، ماحصل حدود سه سال مطالعه پژوهشگران و کارشناسان فناوری اطلاعات است و در این مورد ۱۴ کتاب تهیه شده است.
به گزارش موبنا عملیات اجرای طرح کارت هوشمند ملی، اواسط دی ماه با امضای تفاهمنامه میان وزارت کشور و وزارت ارتباطات آغاز شد. وزارت ارتباطات با پرداخت چهل میلیارد ریال کمک مالی به سازمان ثبت احوال از اجرای پایلوت این طرح حمایت کرده است تا سال آینده برای یک میلیون نفر جمعیت استان قم، کارت هوشمند ملی صادر شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا