جایی برای نمایش گوشی های گارانتی دار وجود ندارد

مدیرعامل شرکت پارس کامتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: فعالیت محدود واردات گوشی های سونی اریکسون و استقبال مشتریان از گوشی های بدون گارانتی باعث شده تا روز به روز به سهم قاچاقچیان این کالای ارتباطی افزوده شود.حسین پاینده تصریح کرد: تعرفه ۲۵ درصدی واردات و عدم مقابله جدی …

مدیرعامل شرکت پارس کامتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: فعالیت محدود واردات گوشی های سونی اریکسون و استقبال مشتریان از گوشی های بدون گارانتی باعث شده تا روز به روز به سهم قاچاقچیان این کالای ارتباطی افزوده شود.
حسین پاینده تصریح کرد: تعرفه ۲۵ درصدی واردات و عدم مقابله جدی با قاچاق گوشی تلفن همراه باعث شده تا این بازار پرمصرف در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد.
وی افزود: با کاهش ۱۵ درصدی تعرفه، تمامی شرکت های قانونی می توانند با افزایش عرضه گوشی های با گارانتی اصلی در بازار، رضایت خاطر مصرف کنندگان را فراهم کنند ؛ چرا که در آن صورت متقاضیان می توانند به خرید گوشی های اصلی اقدام کنند.
وی افزود: در شرایط فعلی بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته و فعالیت شرکت های قانونی به حداقل رسیده است. تنها با تصویب تعرفه ۱۰ درصدی گوشی تلفن همراه می توان شاهد حضور گسترده فعالان قانونی در بازار شد. 
پاینده خاطرنشان کرد: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه طی سال های اخیر که تنها به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته بود، باعث شد تا فعالیت قاچاقچیان روز به روز گسترش یابد.
وی با اشاره به تعرفه بالا و در پی آن حضور کمرنگ نهادهای مرتبط مبارزه با قاچاق گوشی همراه ادامه داد: به موجب همین امر شاهد گسترش روز افزون فعالیت قاچاقچیان در این بازار پر هیاهو هستیم.
تمامی شرکت های واردکننده از جمله پارس کامتل با بی رونقی سابق که از اواخر سال گذشته شروع و تاکنون ادامه دارد، متحمل پرداخت ضررهای هنگفتی شده اند.
مدیرعامل شرکت پارس کامتل از ضرر ۵/۱ میلیارد تومانی این شرکت در پی تداوم بی رونقی بازار تلفن همراه از اواخر سال گذشته تاکنون خبر داد.
شرکت کامتل به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه عرضه گوشی های ال جی، سونی اریکسون و اچ تی سی در سطح بازار تلفن همراه کشور محسوب می شود.
۱۲۹/۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا