امواج پردغدغه

متاسفانه پخش پارازیت به صورت کاملا بی ضابطه‌ای صورت می‌گیرد و تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود سلامت شهروندان است. ایجاد اختلال یا پارازیت انداختن روی امواج ماهواره ای پدیده تازه ای نیست. اما  اخیرا این اتفاق واکنش های متفاوتی رابه دنبال داشته و سبب موضع گیری برخی از مسوولان دولتی و انتقاد واعتراض بسیاری …

متاسفانه پخش پارازیت به صورت کاملا بی ضابطه‌ای صورت می‌گیرد و تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود سلامت شهروندان است. ایجاد اختلال یا پارازیت انداختن روی امواج ماهواره ای پدیده تازه ای نیست. اما  اخیرا این اتفاق واکنش های متفاوتی رابه دنبال داشته و سبب موضع گیری برخی از مسوولان دولتی و انتقاد واعتراض بسیاری از کارشناسان شده است.
 اثرات  مخرب این تشعشعات بر سلامتی افراد باعت برانگیخته شدن این انتقادات و واکنش صریح بسیاری از کارشناس بوده است. به ‌نظر می‌رسد در ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای یک بعد قضیه که همان سلامت مردم است، نادیده گرفته شده و سلامت مردمانی که شاید بخشی ازآنها اصلا رنگ ماهواره و شبکه‌های سیاسی را هم ندیده‌اند مورد تهدید قرار گرفته است. ‌عدم پاسخ‌گویی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به منشا وچگونگی بخش پارازیت ها موجب شده شایعات زیادی در این رابطه در کشور مطرح شود.
 بیشترگزارش ها و تحقیقات بر خطرناک بودن امواج پارازیتی زمینی برای سلامت جسمی و روانی انسان تاکید می کنند. بسیاری از پزشکان و کارشناسان نگران سلامت شهروندان بوده و همگی متفق ‌‌القول، بر زیان‌رسانی بالای این تشعشعات اعتقاد دارند. پخش پارازیت ها مساله ای است که باید توسط مسوولان بالارتبه کشور مورد بررسی قرار گیرد.چرا که درمجموع  سلامتی انسان ها موضوعی است که در این بین مطرح بوده و به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد .
در همین حال نباید منتظر اتفاقات ناگوار بود و سازمان ها و دستگاه های مربوطه با شانه خالی کردن و زیر بار مسوولیت نرفتن و مورد اتهام قراردادن یگدیگر نباید زندگی و سلامتی افراد جامعه را مورد تهدید قرار دهند. مراجع مسوول حداقل با اطلاع رسانی می توانند در جهت آگاه سازی شهروندان و جلو گیری از انتشار شایعات و اخبار و اطلاعات نادرست اقدام و تا جای ممکن از خطرات احتمالی پارازیت ها بکاهند.  
۱۱۷/ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا