افزایش پهنای باند اینترنت درتولید دانایی وایجاد اشتغال موثراست

“علی اکبر جلالی پور” روز پنجشنبه درهمایش شهر و شهروند الکترونیک، افزود: با افزایش هر۱۰ درصد پهنای باند اینترنت درکشورهای توسعه یافته ۱/۳ درصد به درآمد ناخالص ملی آن افزوده می شود.وی، توسعه اقتصاد IT را در جهان امری مهم بیان کرد و یادآورشد: در زمان حاضر ۸۵ درصد اقتصاد و فرهنگ جهان IT است.جلالی …

“علی اکبر جلالی پور” روز پنجشنبه درهمایش شهر و شهروند الکترونیک، افزود: با افزایش هر۱۰ درصد پهنای باند اینترنت درکشورهای توسعه یافته ۱/۳ درصد به درآمد ناخالص ملی آن افزوده می شود.
وی، توسعه اقتصاد IT را در جهان امری مهم بیان کرد و یادآورشد: در زمان حاضر ۸۵ درصد اقتصاد و فرهنگ جهان IT است.
جلالی پور، به مقایسه جایگاه علمی ایران در گذشته و حال پرداخت و اضافه کرد: جمهوری اسلامی با برنامه ریزی می تواند به افق های بالایی در بحث IT دست یابد.
پدرعلم IT درایران ، به خدمات متنوع شهرهای الکترونیکی اشاره کرد و افزود: وقتی صحبت از شهرالکترونیکی می شود ، مقصود کلیه تعاملات بین مردم ، بخش خصوصی و دولتی یک شهر بصورت الکترونیکی به شیوه با ثبات، قابل اعتماد، امن و محرمانه است.
وی، اصل را در اسلام خانواده دانست و افزود: نگرش ها در شهر الکترونیکی جامعه اسلامی باید بر اساس خانواده محوری باشد.
این استاد دانشگاه، ایجاد فرصت تجاری، بهبود کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی قابل رقابت، اشتغال، آموزش درطول عمر و دسترسی به خدمات جهانی را از توانمندی شهر الکترونیکی بیان کرد و گفت: درزمان حاضر بیش از ده‌ها پروژه دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها در زمینه شهر الکترونیک اجرا می‌شود که خود گام بسیار مثبتی است.
وی، با تاکید بر اینکه فرآیند طولانی شهرالکترونیکی می‌تواند از یک نقطه‌ای شروع شود، افزود: این فرایند باید آرام آرام تقویت شود تا بتواند به یک حد نهایی و ایده‌آل برسد.
به گفته جلالی پور، ایجاد فضای فرهنگی لازم برای شکل‌ گیری یک شهر الکترونیکی درایران کار قابل تقدیری است و امروزه در سطح جامعه، شاهد تمایلات غیر قابل انکاری نسبت به پدیده الکترونیک و امور مربوط به آن هستیم.
وی، آموزش، تجارت و بهداشت را از جمله ارکان خدمات الکترونیکی جامعه اطلاعاتی بیان کرد و یادآورشد: مصرف کنندگان، دولت و بنگاههای اقتصادی، از مهمترین بازیگران تجارت الکترونیکی هستند.
جلالی پور، معروف‌ ترین کار تحقیقاتی خود را تاسیس روستای شاهکوه، بعنوان نخستین روستای الکترونیکی ایران و جهان بیان کرد و افزود: این طرح توانست مهم‌ترین جایزه عرصه فناوری اطلاعات در آسیا را به‌دست آورد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا