جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی عصر چهارشنبه در این جلسه با اشاره به آمار استفاده از ICT در ایران و جهان در ارتباط با وظایف این شورا اظهار داشت: تعیین اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه، از جمله وظایف شورای راهبردی فناوری اطلاعات …

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی عصر چهارشنبه در این جلسه با اشاره به آمار استفاده از ICT در ایران و جهان در ارتباط با وظایف این شورا اظهار داشت: تعیین اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه، از جمله وظایف شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه است.
علی یزدانی افزود: تعیین اولویت‌های اجرایی و پیاده‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان و بسترسازی فرهنگی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر وظایف مهم این شورا است.
وی تصریح کرد: بررسی و تصویب پروژه‌های پیشتاز استراتژیک و برنامه‌های اجرایی ICT پیشنهادی شرکت‌های تابعه سازمان و تعیین و تبیین رویه‌ها، استانداردها و مقررات استقرار نظام ICT هماهنگ با نظام عمومی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از دیگر وظایف این شورا به شمار می‌رود.
دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز در این جلسه در ارتباط با وظایف دبیرخانه این شورا گفت: وظیفه این دبیرخانه تهیه دستور جلسات، تنظیم صورت جلسات و پیگیری مصوبات و گزارش‌گیری از کلیه کارگروه‌های تخصصی و شرکت‌های تابعه است.
حبیب انصاری افزود: از دیگر وظایف شورا بررسی و تصویب موضوعات توسعه کلان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان منطقه ویژه، تصویب تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی از افراد سازمان و شرکت‌های تابعه، تعیین نحوه تعامل و حسن روابط با مراجع ذیربط کشور در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام در بخش ICT و بررسی نتایج برنامه‌ها و فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی آن در سازمان منطقه ویژه است.
این شورا با هدف سیاستگذاری، هدایت، نظارت و هماهنگی کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های تابعه تشکیل شده است.
از جمله وظایف این شورا تعامل با سایر مراکز دولتی و غیر دولتی است و توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ریاست می‌شود و دیگر اعضای این شورا معاون مدیرعامل، رئیس برنامه‌ریزی و اطلاعات مدیریت، رئیس خدمات ارتباطات و سیستم‌های الکترونیک و تعدادی از کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه ICT هستند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا