جایی برای تولید گوشی های آی تی ام سی باقی نمانده است

 محمد ابراهیم مطلع” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  افزایش گسترده گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه جایی برای فعالیت تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی باقی نگذاشته و شرایط را برای فعالان قانونی محدودتر کرده است.وی ، قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده …

 محمد ابراهیم مطلع” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  افزایش گسترده گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه جایی برای فعالیت تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی باقی نگذاشته و شرایط را برای فعالان قانونی محدودتر کرده است.
وی ، قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور دانست و گفت: متاسفانه شرایط تولید برای شرکت ها به خاطر تعرفه ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست.
 مطلع افزود: استقبال مشتریان از گوشی های صاحب نام جهانی و تعرفه این کالای ارتباطی که به در اختیار گرفتن بازار توسط قاچاقچیان منجر شده است از جمله مواردی است که فعالیت برای تولیدکنندگان را محدود کرده است.
 وی تصریح کرد: تنها با بسترسازی های مناسب بازار تلفن همراه و برطرف شدن چالش های پیش رو می توان تولید خود را در زمینه گوشی تلفن همراه ادامه داد.
مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران بیان کرد: در صورت ساماندهی موارد فوق می توان به تولید مجدد گوشی در کشور پرداخت.
قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت های داخلی از جمله itmc و نیمه هادی عماد و افزایش تعرفه واردات شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است. سالانه برای حدود ۱۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران تقاضا وجود دارد. با وجود اعمال تعرفه ۲۸درصدی بر واردات این محصول، حتی یک درصد این نیاز نیز در داخل کشور تولید نمی شود. به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران، حدود ۹۵ درصد نیاز این بازار بدون پرداخت عوارض و تعرفه های گمرکی وارد می شود.
۱۲۹/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا